PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

W Polsce działają 532 centra outsourcingu

Polską specjalnością outsourcingu jest obsługa firm w zakresie usług finansowych, księgowych oraz IT. Mamy dużą szansę stać się globalnym liderem w tej dziedzinie.

  • Autor:JP
  • 9 paź 2015 11:33
W Polsce działają 532 centra outsourcingu
Sektor outsourcingu może rosnąć nawet w tempie do 20 proc. rocznie. /Fot. Pixabay
REKLAMA

Outsourcing to nic innego, jak przeniesienie pewnych kompetencji na zewnętrzne podmioty. Dzięki temu możemy skupić się na kluczowych dla przedsiębiorstwa zagadnieniach.

Wbrew pozorom outsourcing nie jest tematem nowym, a za jego koncepcją ma stać sam Henry Ford. Legendarny założyciel koncernu motoryzacyjnego miał powiedzieć

- Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.

Nie bez przyczyny to właśnie w branży motoryzacyjnej model ten został zastosowany po raz pierwszy.

W słowach Forda jest niemal cała kwintesencja tego procesu. Dziś firmy, chcąc zwiększyć skuteczność oraz efektywność prowadzonej przez siebie działalności, decydują się zlecać wiele zadań zewnętrznym podmiotom, takie jak: usługi księgowe, szkolenia, działania marketingowe, zaopatrzenie, audyty, obsługa klienta, administracja systemów informatycznych czy nawet transport.

Czytaj też: Osoby z rocznym doświadczeniem w BPO zarabiają zdecydowanie powyżej średniej krajowej

Rynek usług outsourcingu w Polsce stale rośnie. To jeden z najszybciej rozwijających się segmentów nad Wisłą. Obecnie w Polsce działają 532 centra outsourcingu zatrudniające już 150 tysięcy osób. Jak szacuje TMF Group, sektor ten może rosnąć nawet w tempie do 20 proc. rocznie.

Już teraz wielu ekspertów tego rynku przyznaje, że polską specjalnością jest obsługa firm w zakresie usług finansowych i księgowych oraz outsourcing IT. Niektórzy przewidują, że jeżeli, nadal będziemy się tak rozwijać, to mamy dużą szansę stać się globalnym liderem w tej dziedzinie.

Korzyści

Nikogo nie dziwi szybki wzrost wartości tego segmentu rynku, zalet outsourcingu jest przecież wiele.

– Podstawową korzyścią dla firmy korzystającej z outsourcowanych usług jest redukcja kosztów. Decydując się na zewnętrzną usługę unikamy konieczności inwestowania we własną infrastrukturę. Firma nie musi trwale angażować swojego kapitału w sferę obsługiwaną przez outsourcing - tłumaczy mgr Edyta Kornilak, kwestor Collegium Mazovia Innowacyjnej Szkoły Wyższej, zarządzająca biurem rachunkowym uczelni.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: W Polsce działają 532 centra outsourcingu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • jurand 2017-06-19 18:18:29

    532 centra a wśród nich Impel; bardzo powazny pracodawca posredniczacy w usługach zewnetrznych.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.