Silesia HR Trends: Co zrobić z mobbującym menedżerem, który ma wyniki?

- Co można zrobić z mobberem, który ma fenomenalne rezultaty? Odpowiedź jest prosta: warto zobaczyć, jaka jest rotacja pracowników w jego dziale - mówi Justyna Piesiewicz, IACL.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Silesia HR Trends: Co zrobić z mobbującym menedżerem, który ma wyniki?

PODZIEL SIĘ


Autor: bd

7 paź 2015 17:26


W opinii Justyny Piesiewicz w branży BPO jest bardzo duża rotacja - to bardzo ciężka praca, w której odporność na stres jest konieczna.

- Jeśli nie chcemy, by rotacja nie była na wysokim poziomie, musimy zastanowić się jak traktujemy zespół, pracowników. Jeśli ich nie szanuję, nie opieram na wartościach, wiedzy - odchodzą - twierdzi Justyna Piesiewicz, prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia Ekspertów Komunikacji i Przywództwa, IACL.

Jej zdaniem powodem części odejść, szczególnie w trudnych dla pracownika czasach, są menedżerowie, którzy pozwalają sobie na zbyt wiele wobec pracowników.

- Co można zrobić z mobberem, który ma fenomenalne rezultaty? Odpowiedź jest prosta: warto zobaczyć, jaka jest rotacja pracowników w jego dziale - mówi Justyna Piesiewicz.

W opinii Marcina Nowaka, dyrektora zarządzającego, Infrastructure Services Eastern Europe Capgemini rekrutacja jest nieodłącznym elementem biznesu outsourcingowego.

- W ciągłym procesie rekrutacji mamy 250-300 pozycji. Capgemini zatrudnia 6 tys. osób w Polsce, wobec czego możliwości promocji pracowników, budowania ścieżek kariery jest dużo. Dlatego w naturalny sposób napływ pracowników na niższe stanowiska jest prowadzony permanentnie - mówi Marcin Nowak.

Jego zdaniem rotacja pracowników jest bardzo potrzebna, by rozwijać rynek.

- To nic negatywnego, ale musi być w rozsądny sposób przez firmę zarządzane - podkreśla Marcin Nowak.

* Artykuł powstał podczas panelu dyskusyjnego "BPO – Bardzo Prężny Outsourcing" w trakcie Silesia HR Trends w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Karolina 2015-10-08 13:52:10

Dokładnie - pracownik przychodzi do firmy, odchodzi od managera. Firmy błędnie są przekonane, że 90% osób odchodzi z powodów finansowych, gdy tymczasem w rzeczywistości czynniki finansowe decydują o odejściu w ok. 20% przypadkach. Nawet gdy firma pyta w np. exit interview o powód odejścia, finanse podaje się jak główny powód. By zachować twarz i nie palić za sobą mostów, nie piszę się prawdy takiej jak np. niekompetentny szef idiota, wprowadzający atmosferę z obozu nazistowskiego czy traktujący podwładnych jak dzieci czy niewolników. O rzeczywistych powodach rozmawia się już nieoficjalnie. Kwestia dobrych wyników , które zespół przynosi pod jego zarządzaniem - czy są one rzeczywiście tak dobre gdyby uwzględnić w nich koszty utraty, pozyskania i wyszkolenia nowego pracownika? Oczywiście pewien poziom fluktuacji istnieje w każdej firmie. Ale czy rzeczywiście zakładanie, że to "normalne" i nic nie robienie z tym jest na miejscu? Mało, które firmy dokonują benchamrkingu powpłując się na ogólniki - pt. "Bo tak jest w tej branży".

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.