Sektor BPO udowadnia, że warto szukać pracowników na uczelniach

Rynek pracy jest dla młodych niełaskawy i to się prędko nie zmieni. W efekcie tysiącami opuszczają oni Polskę zaraz po odebraniu dyplomu a niebawem nie będą nawet nań czekać, bo w szklarni czy w magazynie raczej się taki papier nie przyda. Z drugiej strony blatu też biednie – tysiące małych i średnich pracodawców nie są w stanie znaleźć właściwej osoby do roboty. Ba, nawet takiej „do przyuczenia”. W takim razie może warto zajrzeć na uczelnie i za ich pośrednictwem szukać przyszłych kadr?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Sektor BPO udowadnia, że warto szukać pracowników na uczelniach

PODZIEL SIĘ


Autor: Artur Ragan

30 paź 2013 11:26


Przyciągnięcie młodych ludzi z potencjałem i „wychowanie" sobie przyszłych kadr może się bardzo opłacić. Licznych dowodów na poparcie tej tezy dostarcza branża BPO i ogólnie - sektor usług wspólnych. Od dawna firmy takie jak Capgemini czy Kroll rekrutują studiujących jeszcze Polaków, władających dobrze przynajmniej jednym językiem obcym, uczą ich zasad obsługi klienta oraz standardów pracy w nowoczesnym przedsiębiorstwie, najlepszym oferując efektowne ścieżki kariery.

Ku zawiści większości rodzimych pracodawców, dotrzymują obietnicy, skutecznie zniechęcając sporą grupę do emigracji i pracy poniżej kwalifikacji. Co więcej - robiący karierę w firmach outsourcingowych stają się w krótkim czasie bardzo efektywnymi specjalistami. A zatem można, przy założeniu, że zasada wzajemności nadal działa. (A jeszcze wczoraj tak było.) Jak oni to robią?

Gdzie stoją konfitury

Polski rynek outsourcingu procesów biznesowych jest wart około miliarda euro. Badania Związku Liderów Sektora Usług Wspólnych (ABSL) wykazują, że w ciągu 6 lat stworzono w Polsce 375 centrów usług biznesowych, a zatrudnienie w nich znalazło ponad 100 tys. osób. Ponad połowa zatrudnionych jest poniżej trzydziestki, większość ma wyższe wykształcenie lub studiuje.

Branże zatrudniające największą liczbę absolwentów uczelni to IT, obsługa klienta i HR. Ten rynek rośnie w tempie ok 20% rocznie, więc z pewnością będzie tworzył wiele miejsc pracy, ale też edukuje sporą grupę specjalistów znających dobrze przynajmniej jeden język obcy. Obiecujące, prawda?

Praca nie tylko na słuchawce

Jak wynika z badań prowadzonych w branży BPO, coraz większa liczba pracodawców chce stawiać na młodych, ambitnych ludzi, którzy widzą w niej swoją szansę na rozwój i karierę zawodową. Rosną też oczekiwania - pierwotnie do obsługi klientów poszukiwano tylko osób znających najpopularniejsze języki obce: angielski, francuski i niemiecki.

W ślad za nimi rozpoczęto poszukiwania osób znających języki mniej popularne, jak np. norweski czy hebrajski. Kolejnym etapem tej ewolucji było powstawanie centrów obsługi rozliczeniowej, badań i rozwoju a nawet Legal Process Outsourcing, w którym mogą znaleźć zatrudnieni kandydaci wyspecjalizowani w przepisach prawa i administracji. Powstają też centra HR Services, zatrudniające specjalistów od administracji personalnej i kadrowo-płacowej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.