PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Branża SSC/BPO ma problem przez rynek pracownika. Jak przyciągnąć i zatrzymać najlepszych?

Firmy z sektora SSC/BPO, aby móc pozyskiwać dobrych pracowników, powinny bardzo mocno skupić się dzisiaj na employer brandingu. Pomóc również współpraca z agencją rekrutacyjną – mówi Krzysztof Stanczykiewicz, business unit manager w firmie HRK.

Branża SSC/BPO ma problem przez rynek pracownika. Jak przyciągnąć i zatrzymać najlepszych?
W sektorze SCC/BPO powstaje coraz więcej miejsc pracy, a wraz z nimi tworzy się rynek kandydata (fot.pixabay.com)
REKLAMA

• Branża SSC/BPO jest jednym z lepiej rozwijających się sektorów w Polsce.

• Powstaje coraz więcej miejsc pracy, a wraz z nimi tworzy się rynek kandydata.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Pracownika jest utrzymać trudno, bo idzie on tam, gdzie płaci się więcej.

• Firmy muszą się więc bardzo mocno skupić na employer brandingu.

Obecnie jednym z lepiej rozwijających się sektorów w Polsce jest branża SSC/BPO. Firmy z tego sektora – centra usług wspólnych, zajmujące się m.in. obsługą księgową, informatyczną czy obsługą klienta – cały czas tworzą nowe miejsca pracy (w samym ubiegłym roku 32 tys.). Konsekwencją tego jest jednak powstanie rynku kandydata. Dla firm z branży to spory problem.

Rynek kandydata oznacza, że to pracownicy mogą dyktować warunki. Dla firm jest to o tyle kłopotliwe, że tym, co motywuje zatrudniane osoby, często są wyłącznie zarobki. Pracownika jest utrzymać trudno, bo idzie on tam, gdzie płaci się więcej. Wiąże się to z powstawaniem coraz większych różnic płacowych między firmami działającymi w branży.

Czytaj też: Siła przetargowa pracowników na rynku pracy rośnie. Pracownicy już to wiedzą

- Firmy z sektora SSC/BPO, aby móc pozyskiwać dobrych pracowników, powinny bardzo mocno skupić się dzisiaj na employer brandingu. Zarówno wewnętrznym (cały czas budować coraz lepszą komunikację z pracownikami), jak i zewnętrznym (pokazywać na rynku pracy, jakim się jest pracodawcą) – mówi Krzysztof Stanczykiewicz, business unit manager w firmie HRK.

Ponadto firmy muszą stale podnosić kompetencje kadry menedżerskiej. Bardzo ważne jest też to, aby pracownicy mieli zapewnione świadczenia pozapłacowe, takie jak np. ubezpieczenia, dodatkowe kursy czy dofinansowanie do posiłków. Poza tym zatrudnianym osobom trzeba zagwarantować możliwość rozwoju.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża SSC/BPO ma problem przez rynek pracownika. Jak przyciągnąć i zatrzymać najlepszych?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.