PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca w BPO/SSC: Co dziesiąty pracownik w branży to obcokrajowiec

Liczba obcokrajowców na polskim rynku pracy od kilku lat wyraźnie rośnie. W samym sektorze nowoczesnych usług dla biznesu jest zatrudnionych aż 25 tys. cudzoziemców. Co przekonuje ich do pracy w Polsce?

  • Autor:jk
  • 11 sie 2018 12:42
Praca w BPO/SSC: Co dziesiąty pracownik w branży to obcokrajowiec
Pracodawcy podkreślają, że w przypadku zatrudniania obcokrajowców większe znaczenie ma dla nich znajomość języka niż doświadczenie. (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • Jedną z branż, która stale poszukuje ludzi na stanowiska specjalistyczne, jest sektor BPO/SSC, czyli centra nowoczesnych usług dla biznesu.
  • Branża od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija, zatem konkurencja kadrowa jest w niej duża.
  • Jak podaje ABSL, w polskich centrach nowoczesnych usług dla biznesu zatrudnionych jest 279 tys. pracowników.
  • Blisko 10 proc. z nich to obcokrajowcy – głównie Ukraińcy, Hiszpanie i Włosi.

Zainteresowanie cudzoziemców sektorem BPO/SCC jest coraz większe, bo chcą pracować w rozwojowej branży, ale przede wszystkim na co dzień używać ojczystego języka. Ich potrzeba zbiega się z tym, co dzieje się w centrach usług biznesowych – rośnie tu liczba projektów realizowanych w językach obcych i poszukiwani są pracownicy znający je biegle.

Czytaj też: Kraków jak magnes. Każdego roku przybywa tu 10 tys. nowych miejsc pracy

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Dynamiczny rozwój naszego sektora, a przede wszystkim projektów językowych, jest szansą dla osób spoza Polski. Statystyki pokazują, że blisko 60 proc. firm z naszej branży świadczy usługi w przynajmniej 5 językach obcych. W Transcom prowadzimy projekty w 12 różnych językach. Przy ich realizacji pracuje obecnie blisko 70 obcokrajowców – każdego roku o kilkanaście osób więcej. Dla zatrudnionych zza granicy możliwość pracy w rodzimym języku to spory komfort. Najczęściej myślą podobnie do obsługiwanego klienta, dzięki czemu bezpośrednia komunikacja między nimi pozwala łatwiej nawiązywać relacje. Taka praca jest bardziej efektywna i przyjemniejsza – mówi Karolina Kucharska, HR recruitment manager w Transcom Worldwide Poland.

Tego samego zdania jest Paulina Stankiewicz, team leader w Hays Poland, która podkreśla, jak cenne dla pracodawców są zaawansowane kompetencje językowe.

– Zatrudnianie obcokrajowców jest niezwykle korzystne w przypadku stanowisk wymagających bezpośredniego kontaktu z klientami – tutaj brak różnic kulturowych oraz znajomość specyfiki danego kraju pozwalają na szybkie wykonanie zadania lub rozwiązanie problemu - mówi.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Property Forum ONLINE – Fokus na Śląsk

KOMENTARZE (6)

Do artykułu: Praca w BPO/SSC: Co dziesiąty pracownik w branży to obcokrajowiec

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • wwwa 2018-09-10 17:38:49

    przez niego wszystko rosnie na stacjach zachodnich

  • opinia 2018-09-10 17:32:13

    Wiedziałam, że przemysł naftowy w Wenezueli prędzej czy później dobiegnie załamania.

  • Brunet 2018-09-10 17:29:25

    Jak cena paliwa tak szybko poszła w górę to możliwe że tak samo szybko spadnie.

  • Karina 2018-09-10 17:25:15

    Nie rozumiem, dlaczego środowisko jest tak pomijane pod wszystkimi względami, chrońmy środowisko i uaktywnijmy opłatę emisyjną!

  • opinia 2018-09-10 17:21:21

    Inwestycje inwestycjami, ale zdrowie człowieka musi być stawiane zawsze na pierwszym miejscu !

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.