Liczba obcokrajowców na polskim rynku pracy od kilku lat wyraźnie rośnie. W samym sektorze nowoczesnych usług dla biznesu jest zatrudnionych aż 25 tys. cudzoziemców. Co przekonuje ich do pracy w Polsce?
- Autor:jk
- •11 sie 2018 12:42

- Jedną z branż, która stale poszukuje ludzi na stanowiska specjalistyczne, jest sektor BPO/SSC, czyli centra nowoczesnych usług dla biznesu.
- Branża od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija, zatem konkurencja kadrowa jest w niej duża.
- Jak podaje ABSL, w polskich centrach nowoczesnych usług dla biznesu zatrudnionych jest 279 tys. pracowników.
- Blisko 10 proc. z nich to obcokrajowcy – głównie Ukraińcy, Hiszpanie i Włosi.
Zainteresowanie cudzoziemców sektorem BPO/SCC jest coraz większe, bo chcą pracować w rozwojowej branży, ale przede wszystkim na co dzień używać ojczystego języka. Ich potrzeba zbiega się z tym, co dzieje się w centrach usług biznesowych – rośnie tu liczba projektów realizowanych w językach obcych i poszukiwani są pracownicy znający je biegle.
Czytaj też: Kraków jak magnes. Każdego roku przybywa tu 10 tys. nowych miejsc pracy
– Dynamiczny rozwój naszego sektora, a przede wszystkim projektów językowych, jest szansą dla osób spoza Polski. Statystyki pokazują, że blisko 60 proc. firm z naszej branży świadczy usługi w przynajmniej 5 językach obcych. W Transcom prowadzimy projekty w 12 różnych językach. Przy ich realizacji pracuje obecnie blisko 70 obcokrajowców – każdego roku o kilkanaście osób więcej. Dla zatrudnionych zza granicy możliwość pracy w rodzimym języku to spory komfort. Najczęściej myślą podobnie do obsługiwanego klienta, dzięki czemu bezpośrednia komunikacja między nimi pozwala łatwiej nawiązywać relacje. Taka praca jest bardziej efektywna i przyjemniejsza – mówi Karolina Kucharska, HR recruitment manager w Transcom Worldwide Poland.
Tego samego zdania jest Paulina Stankiewicz, team leader w Hays Poland, która podkreśla, jak cenne dla pracodawców są zaawansowane kompetencje językowe.
– Zatrudnianie obcokrajowców jest niezwykle korzystne w przypadku stanowisk wymagających bezpośredniego kontaktu z klientami – tutaj brak różnic kulturowych oraz znajomość specyfiki danego kraju pozwalają na szybkie wykonanie zadania lub rozwiązanie problemu - mówi.


KOMENTARZE (6)