PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Praca i zarobki w call center: Na rynku brakuje telemarketerów

• Już nie tylko pracowników produkcji i informatyków brakuje na rynku.
• Coraz większy problem ze znalezieniem rąk do pracy mają firmy w obszarze sprzedaży i obsługi klienta.
• Najwięcej miejsc pracy czeka w województwie mazowieckim, małopolskim i śląskim, najmniej w podlaskim, lubuskim i opolskim.
• W branży potrzeba nie tylko konsultantów, ale także specjalistów oraz kierowników.

  • Autor: jk
  • 19 sty 2017 11:25
Praca i zarobki w call center: Na rynku brakuje telemarketerów
Asystent ds. obsługi klienta zagranicznego może liczyć na etat i wynagrodzenie w wysokości 4-6 tys. zł, tyle samo zarobi specjalista ds. sprzedaży. (Fot. Fotolia)
REKLAMA

Na przełomie grudnia i stycznia – a więc w teoretycznie „martwym” sezonie świątecznym i urlopowym - tylko w sektorze call center pojawiło się ponad 1 tys. ofert pracy. Zdaniem ekspertów, wynika to nie tylko z dużej rotacji specjalistów na rynku, ale także coraz większych potrzeb przedsiębiorstw.

- Firmy potrafią liczyć pieniądze i wiedzą, że pozyskanie klienta jest wielokrotnie droższe niż jego utrzymanie. Dlatego szukają wszelkich sposobów na to, by zmniejszyć odpływ dotychczasowych klientów a jednocześnie obniżyć koszty pozyskania nowych. Inwestycja w contact center jest jednym z najskuteczniejszych sposobów, by to osiągnąć, ale sytuacja na rynku pracy jest na tyle trudna, że firmy coraz częściej w obszarze obsługi klienta muszą posiłkować się technologią – zwraca uwagę Paweł Pierścionek, chief technical officer z firmy Cludo, dostarczającej rozwiązania wspierające zarządzanie contact center.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wbrew pozorom, nie chodzi tutaj o zastąpienie człowieka informatycznym algorytmem, ale o ułatwienie mu pracy, zwiększenie jego skuteczności i w konsekwencji poprawienie jakości obsługi klientów. Przedsiębiorstwa sięgają zarówno po technologie monitorujące i optymalizujące pracę konsultantów call center, umożliwiające im wykonywanie pracy zdalnej, jak również narzędzia ułatwiające rekrutację.

Najwięcej miejsc pracy czeka w województwie mazowieckim, małopolskim i śląskim, najmniej w podlaskim, lubuskiem i opolskim. W branży potrzeba nie tylko konsultantów, ale także specjalistów - ponad 100 wakatów - oraz kierowników.

Polska telefonicznym centrum

Wzrost inwestycji w rozwiązania contact center potwierdza raport firmy doradczej Technavio. Wynika z niego, że ten rynek będzie rósł w średnim tempie 9 proc. rok do roku. W Europie ten wzrost będzie jeszcze szybszy i wyniesie 11 proc. Eksperci zwracają uwagę zwłaszcza na potencjał rynku EMEA, w tym Polski, która staje się jedną z ulubionych lokalizacji dla centrów contact center. Rzeczywiście, szacuje się, że w branży contact center pracuje już w tej chwili ponad 200 tys. osób. Branża coraz bardziej się profesjonalizuje.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (368)

Do artykułu: Praca i zarobki w call center: Na rynku brakuje telemarketerów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Baśka 2021-06-08 10:28:38

    Nie płacą na czas i tyle ile się zarobiło, firma zarejestrowana na Ukrainie, rotacja tak w kadrze jak i wśród konsultantów masakryczna.

  • Anka 2021-05-25 20:43:15

    A ja nie polecam. Zaprosili mnie na rozmowę. Aplikowałam na obsługę BOT. Zostałam zaproszona na szkolenie, które miało trwać 3 dni i miało być płatne. Przyszło kilka osób. Szkolenie się odbyło, zrobili nam "testy" sprawdzające. Nasza trenerka mówiła nam, że podpiszemy umowy, ale nie wiadomo, kiedy dokładnie, bo coś - bo księgowość się nie może ogarnąć, bo coś jakiś szef z innego miasta jej mówił. Szkolenie skończyło się bodajże w piątek. Trenerka powiedziała, żeby przyjść w poniedziałek. Następnie, w sobotę, dostałam wiadomość SMS, że są problemy techniczne i poniedziałek jest wolny. W poniedziałek kolejny SMS - że podobno będziemy wracać, ale nowe osoby muszą na razie poczekać, że cały BOT jest zamknięty do odwołania i nie wiadomo, co z powrotem. I to była ostatnia wiadomość na ten temat, od tamtego czasu minęły prawie 3 miesiące. Rozumiem, że pandemia, ale jak dla mnie cała sytuacja śmierdzi, nieprofesjonalnie zakończyli tę sprawę. Nie wiem, może musieli zaprosić kandydatów dla jakichś statystyk, może dostali za nas skądś jakieś dofinansowanie. Moim zdaniem potraktowali ludzi niepoważnie, a ja zmarnowałam tylko pieniądze na dojazd na te całe szkolenia.

  • Mariusz 2020-08-11 10:58:28

    Jak praca w Call Center to tylko Euro Call Center. Klikasz, nie gadasz, słuchasz tylko klienta.

  • Wojtek 2020-08-07 09:50:42

    Jak praca jak telemarketer to tylko Telepromo lub Euro Call Center. Super system BOT, wynagrodzenie też bardzo dobre i nie trudno się załapać do premiówki.

  • Seba 2020-08-07 09:45:56

    Polecam każdemu. Szybkie i dobre szkolenie. Fajna atmosfera. Dobry hajs.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.