Praca i zarobki w call center: Na rynku brakuje telemarketerów

• Już nie tylko pracowników produkcji i informatyków brakuje na rynku.
• Coraz większy problem ze znalezieniem rąk do pracy mają firmy w obszarze sprzedaży i obsługi klienta.
• Najwięcej miejsc pracy czeka w województwie mazowieckim, małopolskim i śląskim, najmniej w podlaskim, lubuskim i opolskim.
• W branży potrzeba nie tylko konsultantów, ale także specjalistów oraz kierowników.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca i zarobki w call center: Na rynku brakuje telemarketerów

Na przełomie grudnia i stycznia – a więc w teoretycznie „martwym” sezonie świątecznym i urlopowym - tylko w sektorze call center pojawiło się ponad 1 tys. ofert pracy. Zdaniem ekspertów, wynika to nie tylko z dużej rotacji specjalistów na rynku, ale także coraz większych potrzeb przedsiębiorstw.

- Firmy potrafią liczyć pieniądze i wiedzą, że pozyskanie klienta jest wielokrotnie droższe niż jego utrzymanie. Dlatego szukają wszelkich sposobów na to, by zmniejszyć odpływ dotychczasowych klientów a jednocześnie obniżyć koszty pozyskania nowych. Inwestycja w contact center jest jednym z najskuteczniejszych sposobów, by to osiągnąć, ale sytuacja na rynku pracy jest na tyle trudna, że firmy coraz częściej w obszarze obsługi klienta muszą posiłkować się technologią – zwraca uwagę Paweł Pierścionek, chief technical officer z firmy Cludo, dostarczającej rozwiązania wspierające zarządzanie contact center.

Wbrew pozorom, nie chodzi tutaj o zastąpienie człowieka informatycznym algorytmem, ale o ułatwienie mu pracy, zwiększenie jego skuteczności i w konsekwencji poprawienie jakości obsługi klientów. Przedsiębiorstwa sięgają zarówno po technologie monitorujące i optymalizujące pracę konsultantów call center, umożliwiające im wykonywanie pracy zdalnej, jak również narzędzia ułatwiające rekrutację.

Najwięcej miejsc pracy czeka w województwie mazowieckim, małopolskim i śląskim, najmniej w podlaskim, lubuskiem i opolskim. W branży potrzeba nie tylko konsultantów, ale także specjalistów - ponad 100 wakatów - oraz kierowników.

Polska telefonicznym centrum

Wzrost inwestycji w rozwiązania contact center potwierdza raport firmy doradczej Technavio. Wynika z niego, że ten rynek będzie rósł w średnim tempie 9 proc. rok do roku. W Europie ten wzrost będzie jeszcze szybszy i wyniesie 11 proc. Eksperci zwracają uwagę zwłaszcza na potencjał rynku EMEA, w tym Polski, która staje się jedną z ulubionych lokalizacji dla centrów contact center. Rzeczywiście, szacuje się, że w branży contact center pracuje już w tej chwili ponad 200 tys. osób. Branża coraz bardziej się profesjonalizuje.

- Contact center postrzega się zwykle przez pryzmat natrętnych telemarketerów, ale to błąd. Wymagania na stanowisku konsultanta infolinii są coraz wyższe. Obok znajomości języków, do oczekiwanych przez pracodawców kwalifikacji należy m.in. znajomość nowych technologii, w tym obsługa kanałów społecznościowych. Klient do kontaktu z firmą wykorzystuje dziś nie tylko telefon, ale także korzysta z czatu, Facebooka czy Twittera. Oczekuje przy tym rozwiązania problemu a nie odpowiedzi z szablonu – zwraca uwagę Paweł Pierścionek.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

6 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Ola 2018-04-16 22:04:58

U nas w CC jest bardzo nerwowo, ciągłe ocenianie, inwigilacja, o wszystko trzeba prosić zwłaszcza o przerwy, w ciągu dnia mamy 40 minut przerwy w tym 20 minut na posiłek a pozostałe 20 minut na papierosa lub siku. Ciągle w biegu i ten stres związany z normami i ocenami. Chore !

Kikikarabiki 2017-06-29 07:48:22

O zarobkach w CC się wiele mówi. Większość faktycznie 1700-2500. Ale wszędzie jest grupa harpaganów, która robi cel za kilka osób. Ja pracuję dla dużej sieci komórkowej, w specjalnym dziale zatrzymania. Mam dychę na łapę z prowizją. Miesiąc w miesiąc. Nie sprzedaję garnków, a telefony. Ludzie po przyjęciu mi dziękują za ofertę i wracają po dwóch latach, pamiętają mnie.

majeczka 2017-05-09 11:27:22

dla mnie praca w Call Center to bardzo dobre stanowisko pracy, jeśli trafi się do firmy która pozwala pracownikowi rozwijać się, dobrze zarabiac. Sama pracowałam kilka lat dla CCIG

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.