PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Powrót do pracy biurowej nie będzie taki prosty. Kantyny i kuchnie raczej odpadają

Wraz z zapowiadanym przez rząd odmrażaniem gospodarki w biurowcach ruszyły prace związane z przygotowaniami do stopniowego przywracania pracy. Jak będzie wyglądał powrót i czy będzie to praca w zupełnie nowej rzeczywistości?

Powrót do pracy biurowej nie będzie taki prosty. Kantyny i kuchnie raczej odpadają
Dla firm pracujących w modelu open space powrót może oznaczać całkowite przearanżowanie biura (fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Wszystkie firmy powracające do swoich biur, na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z 15 kwietnia, muszą spełnić określone warunki.
  • Zgodnie z przewidywaniami wiele firm może zdecydować się na częściowe lub nawet całkowite wyłączenie lub ograniczenie użytkowania niektórych części wspólnych, szczególnie tych, w których panuje duży ruch (kantyny i kuchnie).
  • Powroty do pracy biurowej powinny odbywać się w sposób usystematyzowany i zgodnie z przygotowanym wcześniej planem i harmonogramem.

Wszystkie firmy powracające do swoich biur, na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z 15 kwietnia muszą spełnić określone warunki. Do minimum należy obowiązek zachowania dystansu 1,5 m między stanowiskami pracy oraz zapewnienie przez pracodawców rękawiczek jednorazowych lub środków do dezynfekcji rąk. W przypadku pracowników wykonujących bezpośrednią obsługę interesantów lub klientów dochodzi również obowiązek zasłaniania ust i nosa, który w praktyce sprowadza się do konieczności noszenia maseczek na twarzy.

- Pierwsze sygnały, jakie otrzymujemy od najemców wskazują, że wielu pracodawców pójdzie jednak o krok dalej i wprowadzi do swoich biur jeszcze większe środki bezpieczeństwa. Najgorsze, co może spotkać każdą organizację, to paraliż spowodowany zakażeniem całych zespołów. Firmy nie mogą sobie na to pozwolić, dlatego będą dmuchać na zimne. Powrót do „nowej normalności” - jak nazywamy to w Colliers - będzie przebiegać stopniowo i przy zachowaniu najwyższych środków ostrożności - mówi Małgorzata Michalczyk, dyrektor ds. administracji, Colliers International, firmie oferującej usługi w zakresie nieruchomości i zarządzania inwestycjami.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przeczytaj: Well-being to nie tylko karnety na siłownię. To także budynek przyjazny ludziom

Biurowy social distancing

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Powrót do pracy biurowej nie będzie taki prosty. Kantyny i kuchnie raczej odpadają

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.