PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Outsourcingu sprzedaży coraz bardziej popularny

Do najczęściej outsourcowanych procesów w Polsce należą księgowość, obsługa klienta, wsparcie IT i usługi finansowe. W ostatnich pięciu latach eksperci zauważają również stały, kilkunastoprocentowy wzrost rynku outsourcingu sił sprzedaży.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Outsourcingu sprzedaży coraz bardziej popularny

Według raportu PAIiIZ i firmy Hays „10 lat sektora nowoczesnych usług biznesowych w Polsce”, sektorami, które najchętniej korzystają z usług wsparcia sprzedaży, są branże FMCG, elektro, finansową, farmaceutyczną, telekomunikacyjną, a także największych na rynku touroperatorów. Szacuje się, że w zależności od zakresu procesów zleconych na zewnątrz, oszczędności finansowe firmy korzystającej z outsourcingu sprzedaży mogą sięgnąć nawet do 30 proc.

Zewnętrzne siły sprzedaży działają na podobnych zasadach jak pracownicy etatowi. Przedstawiciele handlowi mają wyznaczone minimalne cele sprzedażowe i ilość wizyt w punktach dystrybucyjnych oraz obowiązek monitorowania konkurencji i raportowania.

Ofertę firm outsourcingowych uzupełniają usługi dodatkowe: pozyskiwanie i analiza danych, audyty, merchandising, obsługa hostessowa czy program tajemniczego klienta.

Outsourcing sprzedaży to zarówno projekty czasowe, jak i stałe. Coraz większą popularność wśród klientów zyskują także projekty sezonowe. Często firmom nie opłaca się tworzyć własnych struktur na kilka miesięcy.

Segment wsparcia sprzedaży jest jednym z najprężniej rozwijających się sektorów rynku outsourcingu w Polsce. Za jego rozwojem przemawia wzrost świadomości przedsiębiorców z korzyści płynących z outsourcingu.

– Klient poświęca swój czas na podstawowe cele biznesowe oraz rozwój firmy, a podmiot zewnętrzny odciąża go w obszarach outsourcowanych – mówi Zbigniew Sierocki, dyrektor operacyjny ASM Group.

Liderzy outsourcingu

Na polskim rynku działa ponad 20 profesjonalnych firm zajmujących się tą działalnością, które notują stały wzrost zatrudnienia i nowych kontraktów. Outsourcing sprzedaży od trzech lat jest jedną z kategorii konkursu Outsourcing Stars, w którym wyłaniani są branżowi liderzy.

– Początkowo oddanie procesu sprzedaży w outsourcing budziło nieufność przedsiębiorców. Wiele firm mylnie postrzega sprzedaż jako trzon swojej działalności i nie wyobraża sobie powierzenia jej podmiotom zewnętrznym. Tymczasem w większości przypadków sprzedaż jest procesem wspomagającym kluczową działalność przedsiębiorstw – mówi Wiktor Doktór, prezes fundacji Pro Porgressio.

Przykładowo: podstawową działalnością firm telekomunikacyjnych jest świadczenie usług transmisji głosu i danych, a koncernów farmaceutycznych wytwórstwo leków. Przedsiębiorstwa z powyższych branż skupiają się na dostarczeniu produktu o jak najwyższej jakości, a jego sprzedaż powierzają często zewnętrznym profesjonalistom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.