PARTNER PORTALU partner portalu

Outsourcing: Polska jest liderem. Czym kusimy inwestorów?

Polska plasuje się w czołówkach światowych rankingów, jako najlepsza lokalizacja dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Branża wzrasta o jedną piątą rocznie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Outsourcing: Polska jest liderem. Czym kusimy inwestorów?

Outsourcing to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów polskiego rynku. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba centrów usług dla biznesu wzrosła w Polsce niemal dwukrotnie. Jak szacuje TMF Group, sektor może rosnąć nawet o 20 proc. rocznie.  

Czytaj też: Outsourcing pracowniczy lekiem na problemy MŚP?

W Polsce działa już 470 centrów outsourcingowych z kapitałem zagranicznym. Usługi dla biznesu to segment, który charakteryzuje się bardzo szybkim przyrostem zatrudnienia. Od początku 2012 roku, liczba zatrudnionych w branży podwoiła się. Obecnie w centrach usług pracuje już 128 tys. osób, a prognozy mówią o zatrudnieniu 150-170 tys. osób do końca 2015 roku.  

- Kluczowa dla rozwoju polskiego rynku outsourcingu jest wysoka ocena kraju w globalnych klasyfikacjach. Polska zajmuje obecnie czołowe pozycje w światowych rankingach, które wskazują najatrakcyjniejsze miejsca do lokowania nowoczesnych usług dla biznesu. Najwyżej notowany jest Kraków, a za nim Warszawa i Wrocław - zauważa Mikołaj Pluciński, prezes TMF Poland.

W raporcie - Tholons Top 100 Outsourcing Destinations 2014 - Kraków sklasyfikowany został na 9. miejscu na mapie światowego outsourcingu. Wyżej na liście uplasowało się tylko sześć miast w Indiach, które są globalnym liderem w branży i dwie lokalizacje na Filipinach.

Czytaj też: Kraków rajem dla branży SCC/BPO. Pracuje w niej ponad 30 tys. osób

W wyścigu o palmę pierwszeństwa Polska pokonała drugą światową potęgę - Chiny z topowym w tym kraju Szanghajem. W zestawieniu Warszawa znalazła się na 32. miejscu (awansując o 4 pozycje), a Wrocław, który poprawił wynik aż o 10 oczek, na 65. pozycji.  

Tak wysoka ocena naszego kraju przekłada się na wymierne korzyści. Największa liczba inwestycji zagranicznych w Polsce lokowana jest obecnie właśnie w segmencie nowoczesnych usług dla biznesu.

Mamy spory potencjał. W ciągu ostatnich lat w polskich firmach wykształciło się wielu specjalistów, którzy nie zajmują się już podstawowymi zadaniami, ale obsługują zaawansowane procesy biznesowe i operacje strategiczne dla największych światowych firm.

- Jakość ofe­rowanych obecnie usług w Polsce nie odbiega od światowych standardów. Globalne marki doceniając wysokie kwalifikacje i wiedzę polskich specjalistów i powierzają nam obsługę międzynarodowych projektów - przyznaje Mikołaj Pluciński.

Czytaj też: Jakie języki warto znać, by zdobyć pracę w sektorze BPO/SCC?

Polską specjalnością stała się obsługa firm w zakresie usług finanso­wych i księgowych oraz outsourcing IT. Jeśli segment będzie rozwijał się w dotychczasowym tempie, Polska stanie się globalnym dostawcą outsourcingu, szczególnie w dziedzinie księgowości i controllingu finansowego. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Outsourcing = Białe Niewolnictwo 2014-12-16 17:23:21

Outsourcing, to uprawianie białego niewolnictwa i upadlanie ludzi w tym zmuszanie ich do emigracji z kraju. Pracownicy w 90 paru procentach są zatrudniani na umowach śmieciowych pracodawcy i firmy proponujące takie rozwiązania żerują na sytuacji gospodarczej i tak zatrudnianych pracownikach. Jako pracownik mam być szczęśliwy i chwalić pod niebiosa mojego pracodawcę Outsourcingowego, który mnie upadła i płaci 1400 - 1600 złotych miesięcznie. Jest to jeden z gwoździ do trumny polskiej gospodarki. Ludzie nie chcą pracować na śmieciowych umowach a jak już pracują, to wyniku braku innych możliwości. Na Outsourcingu zarabiają tylko właściciele firm , którzy go wykorzystują do wypłacania mniejszych wynagrodzeń i to jest cała tajemnica i wielki kit - hit Outsourcingu. Na umowę cię nie przyjmą tylko na outsourcing i otrzymujesz śmieciowe wynagrodzenie a twój status to biały murzyn - niewolnik korporacji lub firmy

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.