- Autor: jo
- •15 gru 2014 17:43
Polska plasuje się w czołówkach światowych rankingów, jako najlepsza lokalizacja dla sektora nowoczesnych usług dla biznesu. Branża wzrasta o jedną piątą rocznie.

Outsourcing to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów polskiego rynku. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba centrów usług dla biznesu wzrosła w Polsce niemal dwukrotnie. Jak szacuje TMF Group, sektor może rosnąć nawet o 20 proc. rocznie.
Czytaj też: Outsourcing pracowniczy lekiem na problemy MŚP?
W Polsce działa już 470 centrów outsourcingowych z kapitałem zagranicznym. Usługi dla biznesu to segment, który charakteryzuje się bardzo szybkim przyrostem zatrudnienia. Od początku 2012 roku, liczba zatrudnionych w branży podwoiła się. Obecnie w centrach usług pracuje już 128 tys. osób, a prognozy mówią o zatrudnieniu 150-170 tys. osób do końca 2015 roku.
- Kluczowa dla rozwoju polskiego rynku outsourcingu jest wysoka ocena kraju w globalnych klasyfikacjach. Polska zajmuje obecnie czołowe pozycje w światowych rankingach, które wskazują najatrakcyjniejsze miejsca do lokowania nowoczesnych usług dla biznesu. Najwyżej notowany jest Kraków, a za nim Warszawa i Wrocław - zauważa Mikołaj Pluciński, prezes TMF Poland.
W raporcie - Tholons Top 100 Outsourcing Destinations 2014 - Kraków sklasyfikowany został na 9. miejscu na mapie światowego outsourcingu. Wyżej na liście uplasowało się tylko sześć miast w Indiach, które są globalnym liderem w branży i dwie lokalizacje na Filipinach.
Czytaj też: Kraków rajem dla branży SCC/BPO. Pracuje w niej ponad 30 tys. osób
W wyścigu o palmę pierwszeństwa Polska pokonała drugą światową potęgę - Chiny z topowym w tym kraju Szanghajem. W zestawieniu Warszawa znalazła się na 32. miejscu (awansując o 4 pozycje), a Wrocław, który poprawił wynik aż o 10 oczek, na 65. pozycji.
Tak wysoka ocena naszego kraju przekłada się na wymierne korzyści. Największa liczba inwestycji zagranicznych w Polsce lokowana jest obecnie właśnie w segmencie nowoczesnych usług dla biznesu.
Mamy spory potencjał. W ciągu ostatnich lat w polskich firmach wykształciło się wielu specjalistów, którzy nie zajmują się już podstawowymi zadaniami, ale obsługują zaawansowane procesy biznesowe i operacje strategiczne dla największych światowych firm.

KOMENTARZE (1)