PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Osoby z rocznym doświadczeniem w BPO zarabiają zdecydowanie powyżej średniej krajowej

Centra usług wspólnych generują w Polsce blisko 150 tysięcy miejsc pracy. Gros z zatrudnionych tam pracowników to świeżo mianowani absolwenci uczelni wyższych. Jak praca w takich centrach może wpłynąć na karierę zawodową?

  • Autor:JP
  • 24 wrz 2015 8:57
Osoby z rocznym doświadczeniem w BPO zarabiają zdecydowanie powyżej średniej krajowej
– Pracowników z przeszłością w centrach usług wspólnych charakteryzuje wysoki poziom profesjonalizmu i rozwinięte zdolności interpersonalne - uważa Cezary Lewiński. /Fot. Pixabay
REKLAMA

Według danych KPMG w Polsce działa już ponad 650 centrów usług biznesowych, które świadczą usługi o charakterze pomocniczym lub administracyjnym dla całej gamy podmiotów. Czemu Polska przeżywa inwestycyjny boom na centra usług wspólnych?

- Nie ma jednego, podstawowego „wabika” dla inwestycji w BPO w naszym kraju. Za atrakcyjność Polski na międzynarodowym rynku odpowiedzialnych jest wiele czynników. Jednym z nich jest dobra, tania i łatwo dostępna infrastruktura biurowa - tłumaczy Cezary Lewiński, prezes firmy Sales Concept.

Czytaj też: Praca w sektorze BPO/SSC szansą na błyskotliwą karierę?

- Wiadomo jednak, że puste powierzchnie biurowe nie zagwarantują wysokiej jakości obsługi procesów biznesowych czy administracyjnych. Niewątpliwym atutem naszego kraju są kadry. Młodzi Polacy są doskonale wykształceni, znają języki obce oraz są chętni do pracy. Według mnie to właśnie dzięki kapitałowi ludzkiemu jesteśmy tak atrakcyjni dla inwestorów - dodaje.

Wielokulturowe środowisko

Dla wielu osób atutem pracy w tych centrach jest międzynarodowe, wielokulturowe środowisko. W centrach usług wspólnych na różnych szczeblach pracują ludzie z całego świata. Z jednej strony daje to możliwość poznania innych kultur, z drugiej zaś praktyki językowej z native speakerami.

Centra usług wspólnych to organizacje gdzie przenikają się różne typy ludzi i pracowników. Z jednej strony pracuje tam wielu wąsko wyspecjalizowanych ekspertów z ogromnym doświadczeniem zdobytym na całym świecie. Z drugiej strony zatrudniani są studenci lub absolwenci, którzy dopiero zaczynają swoją karierę.

Poza tym centra usług wspólnych to miejsca gdzie prowadzone są nie tylko procesy księgowe, kadrowe czy windykacyjne. Coraz częściej placówki te są też odpowiedzialne za marketing, sprzedaż czy logistykę. Ta interdyscyplinarność wpływa na ciekawy, wieloaspektowy charakter pracy.

Krok na ścieżce kariery

- W naszych strukturach zatrudniamy wielu świeżych absolwentów. Są to osoby, które posiadają już niezbędny poziom wiedzy, znają języki i są chętni do zdobywania doświadczenia. Praca w centrum usług wspólnych wymaga nie tylko wysokiego poziomu wiedzy, równie ważne są umiejętności miękkie i cechy charakteru danego pracownika – mówi Cezary Lewiński.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Osoby z rocznym doświadczeniem w BPO zarabiają zdecydowanie powyżej średniej krajowej

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.