PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu
COVID-19: SZCZEPIENIA, RESTRYKCJE, LIMITY. WSZYSTKIE INFORMACJE W JEDNYM MIEJSCU

Masowe rekrutacje w SSC/BPO: co sprawia rekruterom największe trudności i jak się z nimi uporać?

Dwieście osób w kilka dni? Oni to potrafią. Firmy z sektora SSC/BPO nieraz muszą rekrutować wiele osób w krótkim czasie i całkiem nieźle sobie z tym radzą. W czym tkwi sekret?

Masowe rekrutacje w SSC/BPO: co sprawia rekruterom największe trudności i jak się z nimi uporać?
REKLAMA

Masowe rekrutacje nie są rzadkością wśród firm outsourcingowych. Niedawno rekrutację 200 nowych osób zapowiedziała firma Infosys BPO Poland. Z kolei krakowski oddział Sii ma w planach powiększenie zespołu o 150 osób.

Nabór w październiku rozpoczęło także centrum finansowo-księgowe RWE w Krakowie – poszukują 100 pracowników. Centrum Usług Wspólnych TNT w Warszawie zapowiedziało zaś rekrutację 200 osób.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dla kogo?

Rekrutacja masowa jest często stosowana do pozyskania pracowników o tych samych kwalifikacjach i kompetencjach, którzy zajmują niższe stanowiska w firmie.

– Masowe rekrutacje najczęściej stosujemy w przypadku stanowisk nie wymagających doświadczenia, jak telemarketer, rejestrator danych, archiwista, przedstawiciel handlowy, merchandiser, hostessa/promotor, pracownik magazynu czy doradca klienta. Taką ofertę kierujemy przede wszystkim do osób uczących się, które chcą zdobyć pierwsze doświadczenia zawodowe – mówi Marta Buszko, HR menedżer w Grupie OEX.

Istnieją jednak wyjątki od reguły. Bywa, że masowe rekrutacje są prowadzone podczas poszukiwań osób na stanowiska bardziej wyspecjalizowane, np. księgowych czy też konsultantów posługujących się mniej popularnym językiem obcym tj. fiński czy rumuński.

– Zdarza się jednak, że w ten sposób szukamy osób mających unikatowe kompetencje czy doświadczenie, np. znajomość starodruków i zasad obchodzenia się z nimi czy konkretnej wiedzy technicznej pozwalającej naszemu pracownikowi doradzić klientowi w elektromarkecie – komentuje Buszko.

Masowe rekrutacje na stanowiska wyższego szczebla nie są także obce Monice Błaszczyk, menedżer w firmie doradczej HRK.

– Szukaliśmy w jednym czasie dla jednego klienta 10 menedżerów, jednak każdy z nich miał znać inny język europejski – mówi. – Firmy z sektora SSC/BPO rekrutują masowo głównie na stanowiska specjalistyczne: od młodszych specjalistów, po starszych. Poziom stanowisk często zależy od tego, jaki proces jest obecnie przenoszony do Polski – czy jest to księgowość, czy np. obsługa klienta i z jakiego kraju – dodaje Błaszczyk.

Twardy orzech do zgryzienia

Rekrutacja kilkunastu czy kilkudziesięciu pracowników jednocześnie to spore wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć HR-owcy. Zdaniem Marty Buszko najtrudniejsze są duże rekrutacje do projektów ogólnopolskich, realizowanych w wielu różnych lokalizacjach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Masowe rekrutacje w SSC/BPO: co sprawia rekruterom największe trudności i jak się z nimi uporać?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.