PARTNER PORTALU partner portalu

Jakie języki warto znać, by zdobyć pracę w sektorze BPO/SCC?

Wynagrodzenia w obszarze BPO/SCC zależą m.in. od znajomości języków obcych. Posługiwanie się angielskim nie jest atutem, ale podstawą. Jakie zatem języki warto znać?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jakie języki warto znać, by zdobyć pracę w sektorze BPO/SCC?

Usługi outsourcingowe ciągle się rozwijają na polskim rynku i jak przekonują fachowcy w najbliższych latach to się nie zmieni. Centra Usług Wspólnych są atrakcyjnym miejscem pracy dla młodych. Które języki trzeba znać, aby zdobyć pracę w sektorze BPO/SCC?

Czytaj też: BPO może wygenerować masowe miejsca pracy. Trzeba tylko pokonać istniejące przeszkody

Z raportu ABSL „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2014" wynika, że w polskich centrach usługi świadczone są w 40 językach. Oprócz angielskiego, którym posługują się wszyscy respondenci, popularny jest język niemiecki (74 proc.) oraz polski (70 proc.). Kolejnych pięciu języków używa co najmniej jedna trzecia firm. Są to: francuski, hiszpański, włoski, rosyjski i holenderski.

Na kolejnych miejscach znalazły się: czeski, szwedzki, duński, fiński, portugalski, węgierski, norweski i słowacki. Około 10 proc. pracodawców z sektora BPO/SCC używa języka arabskiego, ukraińskiego, rumuńskiego, tureckiego i estońskiego.

Czytaj też wywiad z Pawłem Panczyjem, dyrektorem ABSL: Outsourcing może być lekarstwem na bezrobocie nad Wisłą? Nie do końca

Najmniej popularne języki to: bułgarski, grecki, litewski, chorwacki, hebrajski, łotewski, serbski, słoweński i chiński.

Chociaż najwięcej ofert pracy pojawia się dla osób posługujących się najpopularniejszymi językami, warto pamiętać, że im rzadszy język tym wyższe zarobki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.