PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jaka praca i zarobki w call center? Umowy śmieciowe i własne działalności to wciąż problem

– Cały czas na rynku są firmy, które proponują bardzo słabe warunki – umowy śmieciowe, własne działalności, itp. Według mnie są to nieuczciwe propozycje – mówi Joanna Hampel, dyrektor sprzedaży w Eniro Polska.

Jaka praca i zarobki w call center? Umowy śmieciowe i własne działalności to wciąż problem
- Ciągle ludzie są najważniejsi w pracy - podkreśla Joanna Hampel, dyrektor sprzedaży w Eniro Polska. (Fot. mat. prasowe)
REKLAMA

• W najbliższym czasie roboty nie zastąpią telesprzedawców - mówi Joanna Hampel, dyrektor sprzedaży w Eniro Polska w rozmowie z PulsHR.pl. 

• Telemarketerów, podobnie jak stolarzy, powinno się kształcić w szkołach zawodowych.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• O trudnościach z rekrutacją w call center, wizerunku branży, warunkach pracy telesprzedawców rozmawiamy z Joanną Hampel, dyrektor sprzedaży w Eniro Polska.

• Według najnowszych danych ABSL w ciągu dwunastu miesięcy liczba osób pracujących w sektorze nowoczesnych usług biznesowych wzrośnie o około 40 tysięcy osób, i tym samym przekroczy próg 285 tys. zatrudnionych.

-----------

Roboty zastępujące konsultantów telesprzedaży. To realne w najbliższym czasie?

Joanna Hampel, dyrektor sprzedaży w Eniro Polska: – (śmiech) Nie biorę tego pod uwagę. Ciągle ludzie są najważniejsi w pracy, nie możemy stworzyć robotów, które będą miały osobowość, charakter. Nasi pracownicy tworzą długoletnie relacje z klientami, w czasie rozmowy telefonicznej analizują sytuację biznesową, rozwiązują jego problemy, dobierają optymalną ofertę z szerokiego portfolio produktów. Dzisiaj tego wszystkiego roboty nie są w stanie zrobić.

Mimo że eksperci przewidują szybką automatyzację wielu branż, osobiście uważam, że w telefonicznej obsłudze klientów nie stanie się to szybko.

Czyli telesprzedawcy ciągle będą potrzebni. Dobrym pomysłem jest ich kształcenie w szkołach zawodowych?

– Nikt nie zastanawia się nad tym, czy przyszły stolarz już w szkole powinien uczyć się swojego zawodu. Dlatego dzisiaj trzeba sobie jasno powiedzieć, że przyszły specjalista telesprzedaży także powinien to robić. To ich lepiej przygotuje do pierwszej pracy, da im większą motywację i pewność tego, co robią. Dziś taką akademią sprzedaży jest nasza firma, bo kształci i rozwija talenty w sprzedaży od podstaw do wysoko cenionych na rynku menedżerów.

Jak dużym wyzwaniem jest rekrutacja telemarketerów w dzisiejszych warunkach niskiego bezrobocia i niedoboru pracowników?

– Ogromnym, i to dla wszystkich firm, które mają w swoich szeregach pracowników telesprzedaży.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Biura

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jaka praca i zarobki w call center? Umowy śmieciowe i własne działalności to wciąż problem

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.