PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Jak stworzyć optymalne warunki dla dalszego rozwoju branży BPO/SSC w Polsce?

Sektor usług biznesowych istnieje w Polsce od 17 lat. Od tego czasu stale rośnie. W ubiegłym roku przyrost wyniósł aż 24 proc. A w tym roku najprawdopodobniej będzie to 26 proc. Jak wskazują eksperci, Polska stała się atrakcyjna dla firm, nie tylko przez Brexit, ale też dotychczasowe doświadczenia.

Jak stworzyć optymalne warunki dla dalszego rozwoju branży BPO/SSC w Polsce?
Centra usług wspólnych wciąż potrzebują ludzi i pomysłów (fot.pixabay.com)
REKLAMA

• Sektor usług dla biznesu w Polsce ma przed sobą ciekawe perspektywy rozwoju.

• Jednym z jego faktorów w najbliższym czasie może okazać się Brexit, który według ekspertów wygeneruje w Polsce kilka tysięcy miejsc pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• W tym kontekście pozyskanie i utrzymanie specjalistycznej kadry staje się istotnym wyzwaniem.

O tym jak mu sprostać i stworzyć optymalne warunki dla dalszego rozwoju branży BPO/SSC w naszym kraju dyskutowali uczestnicy sesji, odbywającej się w ramach dziewiątej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Czekając na wielki exodus z Londynu

Eksperci uważają, że nawet 20 proc. stanowisk pracy z sektora bankowego może przenieść się z Londynu do Polski. To potężny zastrzyk dla krajowego rynku usług dla biznesu, który do tej pory zdążył w Polsce ugruntować swoją pozycję i zatrudnia już blisko 300 tys. osób.

- W związku z Brexitem, w perspektywie dwóch lat, spodziewamy się przeniesienia do Polski w pierwszym etapie 2,5 tys. miejsc pracy, docelowo zaś ok. 6 tys. Oczekujemy już wkrótce decyzji w tej sprawie z J.P. Morgan oraz siedmiu innych banków i instytucji finansowych. W ciągu 2-3 lat, będzie ruch w tym biznesie - zapowiadał Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający ABSL.

Sesja 'Przyszłośc sektora BPO/ssc w Polsce i w Europie (fot.PTWP)
Sesja 'Przyszłośc sektora BPO/ssc w Polsce i w Europie (fot.PTWP)

Sektor usług biznesowych istnieje w Polsce od 17 lat. Od tego czasu stale rośnie. W ubiegłym roku przyrost wyniósł aż 24 proc. A w tym roku najprawdopodobniej będzie to 26 proc. Potencjał jest duży, choć istnieją pewne zagrożenia wskazywał Paweł Panczyj. - Mówimy czasem, że im w gospodarce światowej dzieje się gorzej, tym w sektorze usług dla biznesu jest lepiej. Oferuje on bowiem optymalizację pracy, opartą jednocześnie o polepszanie jakości. Sektor ten staje się wówczas naturalnym rozwiązaniem – mówił Paweł Panczyj, dyrektor zarządzający ABSL.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak stworzyć optymalne warunki dla dalszego rozwoju branży BPO/SSC w Polsce?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.