PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Impel Business Solutions tworzy robota, który będzie wspierał zatrudnianie pracowników

- Robotyzacja to rewolucja w obszarze HR. Coraz więcej procesów odbywa się bez ingerencji człowieka, a wkrótce jedną z najbardziej pożądanych kompetencji na rynku pracy będzie umiejętność współpracy z robotem. Jeśli chodzi o menedżerów, to istotna będzie umiejętność przekonania pracowników do wartości płynącej z robotyzacji - mówi Nina Twardowska, prezes Impel Business Solutions.

Impel Business Solutions tworzy robota, który będzie wspierał zatrudnianie pracowników
Nina Twardowska, prezes Impel Business Solutions (Fot. mat. pras.)
REKLAMA
  • W branży BPO (outsourcing procesów biznesowych) coraz trudniej o pracowników.
  • W zatrzymaniu pracowników w firmie może pomóc edukacja wewnętrzna, łączenie pracy z nauką oraz... robotyzacja.
  • W firmie Impel Business Solutions roboty wspierają pracowników i odciążają w prostych procesach.
  • Firma pracuje nad kolejnym robotem, który będzie wspierał zatrudnianie pracowników.

Jak bardzo rynek pracownika jest odczuwalny w sektorze BPO?

Nina Twardowska, prezes Impel Business Solutions: - W branży BPO coraz trudniej o pracowników. Pracownicy często zmieniają zatrudnienie, nie boją się zmian, poszukują nowych wyzwań. To z kolei przekłada się na presję płacową. Z badań Work Service wynika, że aż 60 proc. pracowników oczekuje wzrostu wynagrodzeń. W efekcie rynek pracy jest wysycony i trzeba szukać innych możliwości pozyskania kandydatów.

Jakich? Proszę o podanie przykładów.

- Rynek pracy wymaga dużej zwinności, jeśli chodzi o podejście do pracowników oraz znalezienia własnych sposobów na przyciąganie i zatrzymywanie ludzi w firmie. Jednym z takich rozwiązań jest dla nas robotyzacja. Nie chodzi o to, aby za pomocą automatyzacji redukować zatrudnienie, ale o to, by efektywnie rozwijać biznes, a wraz z nim swoich pracowników. Tym samym pracodawca tworzy przyjazne miejsce pracy. Jeśli pytamy osoby z sektora BPO o powody zmiany pracy, to bardzo często wskazują, że chcą mieć przyjazne, ciekawe, ale też rozwijające środowisko pracy. Automatyzacja i robotyzacja powodują, że pracownicy nabywają nowych kompetencji.

Kolejnym narzędziem jest edukacja wewnętrzna, która z jednej strony pozwala młodym osobom rozpoczynającym karierę zdobywać doświadczenie i umiejętności, a z drugiej pozwala zaangażować doświadczonych pracowników w proces nauki. W efekcie usuwamy lukę kompetencyjną w firmie, jednocześnie zwiększając motywację wszystkich pracowników.

Co jeszcze przekonuje kandydatów do pracy w Impelu?

- W naszej firmie umożliwiamy młodym połączenie nauki z pracą. Stworzyliśmy drugą zmianę, dzięki której studenci mogą iść na zajęcia, a po południu zdobywać doświadczenie zawodowe. Dla studentów dziennych to świetna okazja i chętnie z niej korzystają.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Impel Business Solutions tworzy robota, który będzie wspierał zatrudnianie pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.