Ile zarabia się w call center i w biurze obsługi klienta?

Ile zarabia konsultant, asystent w call center, ile kierownik ds. obsługi klienta, ile dyrektor, a ile specjalista ds. reklamacji? Dowiecie się z najnowszego raportu płacowego Advisory Group Test Human Resources.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile zarabia się w call center i w biurze obsługi klienta?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

www.raportplacowy.pl

8 cze 2017 7:24


Jak wynika z raportu płacowego AG Test HR "Jesień 2016", średnia pensja konsultanta telefonicznego centrum obsługi klienta wynosi 3748 zł brutto, a mediana jego wynagrodzeń – 3605 zł brutto (wobec 3623 zł brutto wykazywanych w wiosennej edycji raportu). 

25 proc. osób odpowiedzialnych za telefoniczną obsługę klientów w zakresie udzielania informacji, przyjmowania reklamacji i rozwiązania problemów nie dostaje więcej niż 3300 zł brutto, a kolejne 25 proc. otrzymuje nie mniej niż 4154 zł brutto. 

Średnia pensja w przypadku osób zarządzających zespołem konsultantów, tj. liderów zespołu telefonicznego centrum obsługi klienta wynosi 5013 zł brutto miesięcznie. Natomiast mediana wynagrodzeń na tym stanowisku to 4752 zł brutto (wiosną 2016 r. wynosiła 4614 zł brutto).

Jedna czwarta osób na tym stanowisku może jednak liczyć na więcej niż 5484 zł brutto, ale co czwarty zatrudniony dostanie mniej niż 4575 zł brutto.

Za wykonywanie czynności administracyjnych oraz wsparcie pracowników obszaru w bieżących działaniach asystent ds. obsługi klienta dostaje średnio 3578 zł brutto co miesiąc. Z kolei mediana jego wynagrodzeń to 3300 zł brutto (wobec 2917 zł brutto wykazanych w wiosennej edycji badania).

Dla jednej czwartej osób na tym stanowisku pensje nie przekraczają 2752 zł brutto, a 25 proc. może liczyć na wynagrodzenia powyżej 4251 zł brutto.

Mediana wynagrodzeń specjalisty ds.obsługi klienta (odpowiedzialnego za obsługę klientów w zakresie udzielania informacji, przyjmowania reklamacji i rozwiązania problemów) wynosi 4221 zł brutto (wobec 4150 zł brutto wykazywanych wiosną 2016 r.).

Pensja co czwartego specjalisty w tym zakresie nie jest niższa niż 5275 zł brutto, a kolejne 25 proc. nie zarabia więcej niż 3459 zł brutto. Średnia płaca na tym stanowisku wynosi natomiast 4470 zł brutto.

Jeśli chodzi o specjalistę ds. reklamacji, to zarabia on średnio 4065 zł brutto miesięcznie, a mediana jego wynagrodzeń wynosi 3750 zł brutto (to o 284 zł brutto więcej niż wiosną 2016 r.).

CZYTAJ DALEJ »

Pobierz PLIKI DO POBRANIA

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.