PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

"Dzwonię do pana, pani" to słynne słowa Janusza Weissa i dwóch milionów Polaków, którzy pracowali "na słuchawce"

- Możemy z dużym marginesem bezpieczeństwa przyjąć, że na rynku znajdziemy nie mniej niż 2 miliony Polaków, którzy mają w swoim CV doświadczenie pracy w call center – mówi Jacek Barankiewicz, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu ds. strategicznych, szef grupy Call Center.

"Dzwonię do pana, pani" to słynne słowa Janusza Weissa i dwóch milionów Polaków, którzy pracowali "na słuchawce"
REKLAMA
W Polsce, liczba stanowisk call center jest relatywnie duża, porównując ją do wartości innych europejskich państw i ich gospodarek - mowa tu o 143 tys. pełnych etatów zaangażowanych w call center w 2012 r. (według danych European Confederation of Contact Centre Organisations) i o 250-300 tys. nowych osób, które co roku przewijają się przez branżę.

Praca w call center jest często postrzegana jako zajęcie tymczasowe tymczasowe i zwykle nie należy do wymarzonych. Większość osób - szczególnie młodych - uważa, że jest to zajęcie nierozwojowe, niespełniające ich ambicji, a ponadto stresujące.

Oprócz rozmówców, którzy telefon mogą odebrać nie w humorze, na słuchawkach toczy się bój o prowizje: w Polsce ok. 70 proc. działań w call center to telemarketing, głównie o charakterze sprzedażowym. Są jednak osoby, które widzą korzyści, jakie daje im praca w telemarketingu i proponowane przez branżę warunki pracy im odpowiadają.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Otrzymując wynagrodzenie na zasadach prowizji, często można zarobić więcej niż w pracy w call center. I to jest to, co mi się w zawodzie telemarketera najbardziej podoba - w pewnym sensie telemarketerzy sami sobie są szefem: decydują, ile godzin dziennie pracują, a zarobki zależą tylko od nich - mówi Rafał Kołodziejczyk, trener sprzedaży w Universal Agent i laureat nagrody Telemarketer Roku 2013.

- Ponadto firmy organizują dla pracowników dodatkowe szkolenia, które nie tylko dostarczają unikatowej wiedzy, ale też wpisane do CV, dają możliwości rozwoju w strukturach różnych firm - dodaje.

Jego przygoda z call center zaczęła się przypadkowo - wcześniej pracował w budowlance. Niestety, wypadek sprawił, że nie mógł dalej pracować fizycznie. Znajoma podpowiedziała mu, żeby spróbował swoich sił w telemarketingu. Dziś, żałuje, że nie zaczął pracy w branży wcześniej, bo czuje się w niej jak ryba w wodzie, ale nie dziwi się też tym, którzy myśląc o pracy na słuchawce, załamują ręce.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (3)

Do artykułu: "Dzwonię do pana, pani" to słynne słowa Janusza Weissa i dwóch milionów Polaków, którzy pracowali "na słuchawce"

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • telemarketerka 2014-04-29 17:31:16

    To prawda, że zawód telemarketera jest niedoceniany. Osoby, które z powodu wygodnictwa nie podejmą się żadnej pracy z pogardą patrzą na tych, którzy siedzą na słuchawce. Tymczasem pracownik infolinii, czy dobry sprzedawca musi wykazać się niejednokrotnie nie lada kompetencją czy kreatywnością. Wiadomo nie jest to praca dla każdego, ale przestańcie wmawiać sobie i wszystkim dookoła, że to dopust boży i nic nie wnosząca praca. To jednak lepsze niż stanie z parasolkami klubu Cocomo...Co do stawek autor artykułu przesadził - w tak zwanym "bloku wschodnim" np. w Rzeszowie stawki są takie same jak np. w Krakowie, które jest znacznie większym miastem. Jest jednak wielu studentów więc wykorzystywane jest to, że można im płacić grosze. Nawet w bankach na słuchawce (Alior, PKO SA) jest stawka 10 zł brutto na godzinę....w przypadku osoby bez statusu studenta zarobki są więc upokarzające.

  • Marek 2014-04-29 17:04:51

    Artykuł sponsorowany. Już jest tak źle w tej branży z chętnymi do pracy ?.

  • F 2014-04-29 13:29:19

    Tylko czemu większości telemarketerów uczy się agresywności i bycia niesamowitymi palantami. Myślę, że często ci telemarketerzy po całym dniu wmawiania innym "super ofert", "właśnie mam dla Pana tylko dzisiaj rabat" czują do siebie obrzydzenie. A do tego często są nie tylko agresywni, ale też chciałoby się powiedzieć chamscy i napastliwi.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.