PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Centra usług biznesowych najlepiej lokować w Polsce

Polska zajmuje szczególną pozycję w sektorze BPO/SSC. Jest najbardziej atrakcyjnym krajem w Europie do lokowania centrów usług. Cały region Europy Środkowo-Wschodniej nie ma się czego wstydzić.

  • Autor:JP
  • 19 paź 2015 17:39
Centra usług biznesowych najlepiej lokować w Polsce
Polska jest obecnie najbardziej atrakcyjną lokalizacją w Europie do lokowania centrów usług biznesowych. /Fot. Pixabay
REKLAMA

Konferencja Eastern Europe Shared Services zorganizowana przez Shared Services & Outsourcing Network (SSON) w Warszawie była okazją do omówienia pięciu kluczowych trendów globalnego outsourcingu, które w istotny sposób wpływają na jakość dostarczanych usług dla biznesu w poszczególnych rejonach świata.

Optymalizacja procesu obsługi, digitalizacja i mobilność, analiza danych, automatyzacja oraz rozwijanie nowych umiejętności i zasobów wiedzy to strategiczne kwestie analizowane na forum. Podczas spotkania można było dowiedzieć się, jak centra SSC/BPO zlokalizowane w Europie Środkowej i Wschodniej radzą sobie z tymi wyzwaniami.

Zaufanie do outsourcingu

Podczas, gdy cięcie kosztów pozostaje podstawowym priorytetem dla całego sektora, w krajach regionu CEE (Central and Eastern Europe - Europa Środkowo-Wschodnia) outsourcing postrzegany jest także w innym aspekcie. W kontekście możliwości, jakie stwarza dla rozwoju standaryzacji i transformacji na poziomie procesu.

Europa Centralna wyznacza kierunek innym regionom, jeśli idzie o standaryzację procesów obsługi, która jest przecież jednocześnie miarą wydajności pracy. Należy zauważyć, że takie podejście pozwala zaoferować wyższej jakości usługi z wartością dodaną.

Czytaj też: Sektor usług dla biznesu rozwija się w Polsce najszybciej

W ostatnich latach znacząco wzrosła świadomość i zaufanie biznesu do sektora BPO/SSC jako partnera zdolnego do dostarczenia zaawansowanych usług. Ewolucja dokonująca się na przestrzeni ostatnich lat wpłynęła również na zmianę charakteru relacji z klientami, które w znacznie większym stopniu opierają się teraz na współpracy, a nie jak wcześniej wyłącznie na obsłudze.   

Polska najbardziej atrakcyjna w Europie

Wedug raportu SSON Europa Zachodnia i Środkowo-Wschodnia wiodą prym we wdrażaniu rozwiązań pomocnych w zarządzaniu dostawcami. Centra europejskie wyprzedzają także inne w implementacji rozwiązań służących fakturowaniu. W tej dziedzinie Europie dotrzymuje kroku jeszcze tylko rejon Azji i Pacyfiku. Centra zlokalizowane w rejonie CEE zdecydowanie wybijają się natomiast, jeśli chodzi o wykorzystanie narzędzi Business Intelligence.

Na światowej mapie outsourcingu Polska zajmuje szczególną pozycję. Potwierdzają to rankingi, według których nasz kraj jest obecnie najbardziej atrakcyjną lokalizacją w Europie do lokowania centrów usług biznesowych.

Raport 2015 Tholons TOP 100 Outsoricng Destinations po raz kolejny plasuje Kraków na pozycji europejskiego lidera spośród najlepszych na świecie lokalizacji dla sektora. Należy podkreślić, że w porównaniu z najwyżej ocenianymi miastami, zlokalizowanymi w Indiach, na Filipinach, czy Malezji, Polska oferuje nie tylko wysoki poziom świadczonych usług, ale także stabilne i bezpieczne środowisko pracy.

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Centra usług biznesowych najlepiej lokować w Polsce

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.