BPO może wygenerować masowe miejsca pracy. Trzeba tylko pokonać istniejące przeszkody

Sektor BPO w Polsce z roku na rok otwiera o 15-20 proc. więcej nowych miejsc pracy. Samorządy już przekonały się, że branża outsourcingowa jest istotna, stabilna i dynamicznie się rozwija. Jednak zdaniem ekspertów, aby przyciągnąć jeszcze więcej inwestycji, należy usunąć przeszkody, które dostrzegają zagraniczne firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

BPO może wygenerować masowe miejsca pracy. Trzeba tylko pokonać istniejące przeszkody

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

13 maj 2014 7:43


Usługi outsourcingowe ciągle się rozwijają na polskim rynku i jak przekonywali uczestnicy dyskusji „BPO - przyszłość sektora usług dla biznesu w Europie Centralnej", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego - w najbliższych latach to się nie zmieni.

Usługi BPO ewoluowały od prostych czynności do bardziej zaawansowanych. Zmienia się także rodzaj wykonywanych usług. Gdy firmy outsourcingowe zaczęły inwestować w Polsce, ograniczano się głównie do finansów. Obecnie zakres działalności jest znacznie większy - mówił Krystian Bestry, dyrektor zarządzający Infosys BPO EMEA.

Jako przykład Bestry podał swoją firmę. Gdy 7 lat temu Infosys kupował istniejące centrum usług, zatrudnionych było wówczas 650 osób, z czego 500 zajmowało się prostą obsługą zobowiązań. Dzisiaj tych etatów nie ma.

- To nie jest tak, że przenosimy procesy do Polski i one zostaną w niej bezpowrotnie. Większość z początkowych procesów przenieśliśmy do krajów bardziej atrakcyjnych ze względu na koszty - do Chin, Indii czy na Filipiny. Po transformacji, procesy te nie wymagają obsługi języka europejskiego. Jednocześnie firma urosła do 2 tys. zatrudnionych, bazując na bardziej zaawansowanych procesach - tłumaczył.

O rozwoju branży outosurcingowej mówił również Maciej Gołaś, dyrektor Departamentu Sprzedaży Bankowości Transakcyjnej w ING Banku Śląskim.

- Rozwój infrastruktury w Polsce wraz z bliskością kulturową jest coraz bardziej dostrzegany przez globalne firmy. Do tego dochodzi wchodzenie w procesy o coraz większej wartości dodanej, które wpływa na zakorzenienie się firm w Polsce i zwiększenie stabilności sektora BPO w Polsce - ocenił.

Iwona Chojnowska-Haponik, dyrektor Departamentu Inwestycji Zagranicznych w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych także mówiła o dużym wzroście zainteresowania Polską ze strony zagranicznych firm z branży outsourcingowej.

- Jedną trzecią naszego portfela klientów stanowią inwestorzy z sektora BPO. Około 50 ze 150 napływających do nas projektów pochodzi właśnie z tej branży. Nie zapominajmy również, że agencja obsługuje ok. 20 proc. ofert firm zainteresowanych ulokowaniem swoich usług w Polsce - oceniła Chojnowska-Haponik.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.