×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

PulsHR_Day: Braki kadrowe, automatyzacja i rotacja. Z tymi wyzwaniami mierzy się sektor SSC/BPO

Branża Business Services rośnie w zawrotnym tempie. Przed menedżerami sporo wyzwań. Jakich?

PulsHR_Day: Braki kadrowe, automatyzacja i rotacja. Z tymi wyzwaniami mierzy się sektor SSC/BPO
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA

• Sektor Business Services boryka się z wyzwaniami rekrutacyjnymi, zwłaszcza że co roku zatrudnienie w branży rośnie o kilkanaście procent.

• Według ekspertów, by uzupełnić braki kadrowe trzeba sięgnąć po kandydatów, którzy dotychczas nie myśleli o pracy w branży, np. osoby 50+.

• Sektor boryka się również ze sporą rotacją.

• Kolejnym wyzwaniem jest automatyzacja, bez której firmy sobie nie poradzą.

Sektor Business Services rośnie w siłę. Jak wynika z najnowszego raportu „Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce 2017” opracowanego przez ABSL, w Polsce działa 1078 centrów usług wspólnych, które zatrudniają około 244 tys. pracowników. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba zwiększyła się o ponad 15 proc.

– Centrum usług wspólnych PwC w Katowicach zatrudnia 1,5 tys. pracowników. Parę lat temu zaczynaliśmy od kilku pracowników. To pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na tego rodzaju inwestycje, nawet w takich sektorach jak konsulting – mówi Michał Zwyrtek, dyrektor w katowickim oddziale PwC. – Myślę, że nie ma takiej branży, która nie mogłaby być beneficjentem centrum usług wspólnych – dodaje.

Nawet samorządy dostrzegły korzyści w sektorze BPO. – Są miasta, np. Tychy czy Bytom, które zaczęły tworzyć swoje centra usług wspólnych. Co prawda zajmują się one prostymi procesami, np. księgowością czy finansami, ale to się dzieje – komentuje Zwyrtek.

Michał Zwyrtek, dyrektor w katowickim oddziale, PwC. (Fot. PTWP)
Michał Zwyrtek, dyrektor w katowickim oddziale, PwC. (Fot. PTWP)

Braki kadrowe

Sektor Business Services boryka się z wyzwaniami rekrutacyjnymi, zwłaszcza że co roku zatrudnienie w branży rośnie o kilkanaście procent. Z kolei na rynku pracy warunki dyktują pracownicy. Jak uzupełnić braki kadrowe?

– Przy tak niskim poziomie bezrobocia, z jakim mamy do czynienia w tej chwili, pracodawcy muszą aktywować osoby z doświadczeniem, które wcześniej nie myślały o pracy w centrum usług wspólnych. Co więcej, jeśli w naszym zespole przeważają młodzi, ciężko wówczas zarządzać rotacją – mówi Michał Pertkiewicz, HR Business Partner, Katowice Hub, Unilever.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: PulsHR_Day: Braki kadrowe, automatyzacja i rotacja. Z tymi wyzwaniami mierzy się sektor SSC/BPO
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA