Pracownicy UPC trafią do firmy zewnętrznej. Związkowcy walczą o odprawy

0 0
Pracownicy UPC trafią do firmy zewnętrznej. Związkowcy walczą o odprawy
Spór zbiorowy w UPC trwa od połowy grudnia 2015 r. (Fot.: UPC)

• W UPC Polska trwa spór pomiędzy zakładową Solidarnością a zarządem.
• Przyczyną jest planowane przekazanie ok. 200 pracowników działu technicznego do firmy zewnętrznej.
• Jak zapewnia Michał Fura z UPC, przejście pracowników do nowego pracodawcy odbędzie się na zasadach obowiązujących w prawie pracy.

– Informacja o takich planach zarządu to był dla wszystkich szok. Tu chodzi o pracowników, którzy w UPC Polska przepracowali 20-25 lat. Budowali ją od podstaw. Traktowali i traktują tę firmę jak swoje dziecko. Dowiadując się teraz, że mają odejść, i to bez możliwości wyboru sposobu odejścia, czują się po prostu skrzywdzeni – mówi Zbigniew Kaleta, przewodniczący Solidarności w UPC Polska.

Jak podają związkowcy, pracownicy działu technicznego mają zostać przekazani z UPC do firmy Ericsson na podstawie art. 23 Kodeksu pracy, czyli z zachowaniem przez dwanaście miesięcy dotychczasowych warunków pracy i płacy.

Fot.: Solidarność Katowice
Fot.: Solidarność Katowice

– Praktyki, które obserwujemy na rynku, wskazują jasno, co się dzieje, kiedy już tych dwanaście miesięcy minie. Połowa do zwolnienia, a druga połowa dostaje propozycje nie do odrzucenia, czyli cięcie wypłaty do poziomu płacy minimalnej w zamian za zachowanie pracy. To po prostu zwolnienia pracowników na raty – mówi Damian Wieczorek, wiceprzewodniczący zakładowej Solidarności.

Spór zbiorowy w UPC trwa od połowy grudnia 2015 r. Jego przedmiotem jest postulat Solidarności dotyczący ustanowienia odpraw pieniężnych dla pracowników, którzy mają trafić do nowego podmiotu oraz stworzenia programu dobrowolnych odejść.

Jak informuje nas Michał Fura z UPC, strategicznym celem spółki na najbliższe lata jest znaczące wzmocnienie pozycji firmy na polskim rynku i poszerzenie zasięgu infrastruktury, z czym wiąże się decyzja o przeniesieniu części pracowników do firmy zewnętrznej. – Docieramy dziś do zaledwie 20 proc. gospodarstw domowych w Polsce. To nieporównywalnie mniej, niż zasięg, którym cieszyć może się choćby operator zasiedziały lub operatorzy komórkowi. Rozbudowa infrastruktury pozwoli nam istotnie zwiększyć skalę działania – mówi Fura.

Ta strategia jest już realizowana – w ubiegłym roku UPC powiększyło zasięg swojej sieci do poziomu blisko 3 mln. – Istotnym czynnikiem realizowanej strategii jest zabezpieczenie odpowiedniego poziomu operacyjnej i komercyjnej skuteczności, którą zapewnić może współpraca z doświadczonymi partnerami zewnętrznymi, w tym outsourcing utrzymania sieci. Oznacza to m.in. przejście części dotychczasowych pracowników do nowego pracodawcy na zasadach obowiązujących w prawie pracy - wyjaśnia Fura. Przekonuje również, że UPC zadbało o zabezpieczenie gwarancji warunków zatrudnienia dla tych osób przez przyszłego pracodawcę.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.