Praca w Polskim Busie to udręka? Pracownicy protestowali w Warszawie

Około 100 osób protestowało w poniedziałek, 14. grudnia, przed siedzibą firmy Polskiego Busa w Warszawie, domagając się przywrócenia do pracy zwolnionych związkowców, podwyżek wynagrodzeń i poprawy warunków pracy. To pierwsza tego typu akcja u znanego przewoźnika.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w Polskim Busie to udręka? Pracownicy protestowali w Warszawie

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

14 gru 2015 19:09


Jak zapowiada Wojciech Nadgłowski z Komisji Krajowej Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Inicjatywa Pracownicza (związku, który był organizatorem poniedziałkowego protestu), w tym tygodniu odbędą się również inne akcje, m.in. informacyjne na przystankach autobusowych. Jeśli nie przyniosą oczekiwanych rezultatów – w marcu kierowcy nie wyjadą w trasy.

- Domagamy się przywrócenia do pracy czterech zwolnionych kierowców, który należeli do naszego związku zawodowego. Uważamy, że ich zwolnienie to dyskryminacja działalności komisji związkowej – mówi Nadgłowski. – Złożyliśmy w tej sprawie pismo w siedzibie Souter Holdings Poland (Polski Bus) podczas trwania protestu. Nie było jednak w tym czasie w firmie nikogo decyzyjnego – dodaje.

W opinii Inicjatywy Pracowniczej, kierowcy zostali zwolnieni, ponieważ należeli do związku zawodowego, który twardo broni interesów pracowników i nie idzie na żadne kompromisy (obok OZZ Inicjatywa Pracownicza, w Polskim Busie działają również: NSZZ Solidarność, Sierpień 80, Solidarność 80 i Związek Zawodowy Kierowców w Polsce).

Celowe działanie?

- Inicjatywa Pracownicza bardzo szybko stała się celem represji ze strony pracodawcy: tuż po zebraniu założycielskim, przewodniczący komisji został zwolniony w związku ze „zmianami organizacyjnymi”. Następnie, w październiku, kierownictwo Souter Holdings zapowiedziało, że zamierza zwolnić kolejnych trzech kierowców – członków Inicjatywy Pracowniczej – informują związkowcy.

Tymczasem zarząd Polskiego Busa wskazuje, że przyczyny zwolnień były zupełnie inne, a wiązały się z zaprzestaniem kursowania autokarów na trasie pomiędzy Rzeszowem a Lublinem. - Powody tej decyzji były od nas niezależne i wiązały się z cofnięciem nam przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze pozwolenia na funkcjonowanie tego połączenia. Konsekwencją tej decyzji było zmniejszenie liczby etatów, które mogliśmy oferować kierowcom w tym regionie – mówi Piotr Bezulski, członek zarządu PolskiBus.com.

I zapewnia: osoby, z którymi rozwiązano umowy o pracę nie były wówczas członkami OZZ Inicjatywa Pracownicza. - Przystąpiły do tej organizacji dopiero później, a powodem wypowiedzeń nie było ich zaangażowanie w prace tej organizacji – wyjaśnia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

pira 2015-12-15 17:19:39

3642 zł brutto ahahhahahahahah dobre:)

Hanys 2015-12-15 10:28:07

Haloooo.....kto wam podal te kwoty??? Chyba ze za biurkiem....wszyscy kierowcy maja umowe na 2935zl a srednia z diet to okolo 200- 250 zl plus zagranica jesli takowa jest. Nie piszcie glupot.