Kluzik-Rostkowska zaprosiła związki zawodowe. Chce skonsultować sprawy oświaty

- Proszę o wsparcie w planach utworzenia platformy ponad podziałami i wzięcie współodpowiedzialności za działania, które będą służyć uczniom - napisała minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska do szefów związków zawodowych reprezentujących nauczycieli.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kluzik-Rostkowska zaprosiła związki zawodowe. Chce skonsultować sprawy oświaty

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

10 lip 2015 13:43


Pismo trafiło do Sławomira Broniarza - prezesa Związku Nauczycielstwa Polskiego, Ryszarda Proksy - przewodniczącego Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" oraz Sławomira Wittkowicza - przewodniczącego Branży Nauki, Oświaty i Kultury Forum Związków Zawodowych. W piśmie zaprosiła szefów oświatowych związków zawodowych na spotkanie w najbliższy czwartek (16 lipca).

MEN i związki wypracują zmian w systemie oświaty

- Z moich licznych rozmów z przedstawicielami związków zawodowych reprezentujących nauczycieli wynika potrzeba stworzenia wspólnych zespołów tematycznych, które wypracowałyby propozycje zmian w systemie oświaty. Moim celem jest, by zespoły w dyskusji o ewentualnych zmianach skupiły się na uczniach i ich potrzebach - pisze Joanna Kluzik-Rostkowska.

- Mam nadzieję, że niezależnie od opcji politycznej, każdy minister edukacji chce traktować ucznia jako podmiot swoich działań. Dlatego uważam, że powołane przez nas zespoły tematyczne również powinny pracować niezależnie od politycznego kalendarza - dodaje minister edukacji.

Na spotkaniu przedstawiciele związków zawodowych poznają ekspertów MEN, wybranych do pracy w każdym zespole.

Joanna Kluzik-Rostkowska podkreśla, że zależy jej aby tematy prac zespołów, jak i ich skład, były gwarantem ponadpolitycznych i merytorycznych prac. A efekt ich działania służył każdemu kolejnemu ministrowi edukacji, niezależnie od tego, kto nim będzie.

Minister zaproponowała tematy prac

Minister edukacji w piśmie do związków zaproponowała tematy prac zespołów:

* Dyrektor szkoły – nauczyciel, urzędnik, menager, wykonawca poleceń? – autonomia i kompetencje dyrektora, sposób wyboru.

* Kierunek: potrzeby dzieci. Kształcenie przyszłych nauczycieli. Co warto zmienić?

* Dlaczego uczniowie muszą brać korepetycje? Szkoła sprzyjająca rozwojowi ucznia – rola rodziców, nauczycieli, dyrektora.

* Dni wolne od nauki, niewolne od opieki – jak szkoły radzą sobie z obowiązkiem zapewnienia opieki uczniom w trakcie m.in. przerw świątecznych.

* Nauczyciel – przyjaciel, mistrz, wychowawca, współczujący obserwator? Jak pomóc nauczycielom w wypełnianiu tej roli? Szkoła wolna od przemocy, przyjazna, bezpieczna, czyli jaka?

Minister edukacji zależy na możliwie najszybszym rozpoczęciu prac zespołów, dlatego zaprasza na spotkanie 16 lipca o godz. 12.00 w gmachu Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA