Richard Broadbent zrezygnował ze stanowiska prezesa Tesco

6
Richard Broadbent zrezygnował ze stanowiska prezesa Tesco fot. mat.pras.
Szef brytyjskiej sieci handlu wielkopowierzchniowego Tesco, Richard Broadbent złożył rezygnację w następstwie ujawnienia, że ta zmagająca się z trudną sytuacją rynkową spółka dokonała znacznego księgowego zawyżenia swych faktycznych zysków.

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Richard Broadbent zrezygnował ze stanowiska prezesa Tesco

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

23 paź 2014 13:46


W ubiegłym miesiącu Tesco poinformowało, że jego zysk przed opodatkowaniem za pierwsze półrocze bieżącego roku został zawyżony o 250 mln funtów, czego przyczyną miało być opóźnianie wpisywania kosztów do bieżących rachunków.

Dziś kwotę fikcyjnej nadwyżki skorygowano w górę do 263 mln funtów, co oznacza, że faktyczny zysk stanowi tylko 8 proc. pierwotnie deklarowanego. Brytyjski nadzór finansowy prowadzi w tej sprawie własne dochodzenie.

Czytaj też: Nowy prezes Tesco: Zauważyłem niskie morale swoich pracowników

Następca Broadbenta został pracujący wcześniej w firmie Unilever Dave Lewis.

Tesco jest po amerykańskim Walmart drugą co do wielkości w świecie firmą handlu detalicznego, ale w ostatnim czasie jego kondycja ekonomiczna wyraźnie się pogorszyła.

Czytaj też: Ken Hanna i Jonathan Lloyd odchodzą z Tesco

Do odnotowanego w pierwszym kwartale br. na macierzystym rynku brytyjskim spadku sprzedaży o 3,8 proc. - czego spółka nie doświadczyła przez ubiegłe 40 lat - doszedł w drugim kwartale spadek o 5,5 proc. Jest to efekt aktywności konkurencji, przede wszystkim niemieckich sieci handlowych Aldi i Lidl.

Jak wskazuje Reuters, lata 90. były dla Tesco okresem intensywnego rozwoju, ale pod koniec pierwszej dekady obecnego stulecia firma utraciła rozmach, ograniczając inwestycje w Wielkiej Brytanii na rzecz finansowania ekspansji zagranicznej.

Renomę firmy dodatkowo pogorszyło faworyzowanie inwestorów kosztem klientów, których w czasie ekonomicznego przesilenia obciążono podwyżkami cen.

Zwraca się ponadto uwagę, że popularność placówek handlu wielkopowierzchniowego w Wielkiej Brytanii spadła, gdyż konsumenci zwrócili się bardziej ku sklepom lokalnym i zakupom w internecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.