PKP Cargo bez prezesa

Łukasz Boroń, prezes zarządu PKP Cargo, złożył rezygnację z pełnionej przez niego funkcji ze skutkiem natychmiastowym.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

PKP Cargo bez prezesa

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

18 lis 2013 18:53


Przyczyną rezygnacji jest sytuacja osobista. Została ona złożona na ręce przewodniczącego rady nadzorczej spółki, prezesa PKP SA Jakuba Karnowskiego, informują służby prasowe PKP Cargo.

Do czasu wyboru nowego prezesa przez radę nadzorczą tej spółki, pełniącym obowiązki prezesa PKP Cargo będzie Adam Purwin, członek zarządu ds. finansowych.

Nowy prezes zostanie wyłoniony w poszerzonym składzie osobowym, zgodnie z postanowieniami statutu i regulaminu powoływania członków zarządu, informuje PKP SA.

Jak przekazano w komunikacie, Jakub Karnowski podziękował "panu Łukaszowi Boroniowi za jego wkład w sukces rynkowy PKP Cargo, w szczególności zaś za wysiłek włożony w udany debiut giełdowy spółki."

Łukasz Boroń od lipca 2012 r. pełnił funkcję członka zarządu ds. finansowych w PKP Cargo. Stanowisko prezesa objął w lutym 2013 r., zastępując Wojciecha Balczuna, który złożył rezygnację z tej funkcji w styczniu 2013.

Od czasu zmiany zarządu tej spółki w lutym br., Adam Purwin był wiceprezesem ds. finansowych, a od marca 2012 r. - dyrektorem zarządzającym ds. prywatyzacji i nadzoru właścicielskiego w PKP SA. Przygotowywał m.in. strategię prywatyzacyjną Grupy PKP.

Wcześniej pracował przez prawie 15 lat w bankowym sektorze komercyjnym: BRE Bank, Bank Pekao, PKO BP i publicznym - BGK. Zajmował się m.in. finansowaniem przedsiębiorstw, rynkiem kapitałowym, zagadnieniami z zakresu fuzji i przejęć oraz wycenami przedsiębiorstw.

O obecnej zmianie na stanowisku prezesa zarządu PKP Cargo mówiono w środowisku od dłuższego czasu. Jak powiedziała nam dziś jedna z prominentnych osób ze środowiska kolejowego, za rezygnacją Łukasza Boronia stoją względy merytoryczne, lecz niekoniecznie dotyczące wyników finansowych spółki.

PKP Cargo po trzech kwartałach br. uzyskała 3.517,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli o ok. 8,6 proc. mniejsze niż w analogicznym okresie 2012 roku. Jej wynik EBITDA, skorygowany o wpływ premii prywatyzacyjnej (208,8 mln zł) wyniósł 506 mln zł (rok wcześniej 627,5 mln zł). Grupa wygospodarowała 164,3 mln zł zysku netto, także skorygowanego o premię prywatyzacyjną, wobec 253,7 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ubr.

Jak skomentował 14 bm. Łukasz Boroń, wyniki finansowe za trzy kwartały 2013 r. były zgodne z oczekiwaniami, które uwzględniały: spowolnienie dynamiki rynku przewozów towarowych oraz efekt ujęcia w rachunku wyników kosztów realizacji paktu gwarancji pracowniczych. Podkreślił też wtedy, że cały czas zarząd prowadzi działania restrukturyzacji i zwiększania efektywności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA