Kinga Szewczyk dołączyła do załogi Brandbank

Kinga Szewczyk, która przez ostatnie lata pracowała w działającej przy Instytucie Logistyki i Magazynowania organizacji GS1 Polska przeszła do firmy Brandbank.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kinga Szewczyk dołączyła do załogi Brandbank

PODZIEL SIĘ


Autor: DlaHandlu.pl/AT

dlahandlu.pl

12 maj 2016 9:13


Wcześniej zajmowała się badaniami oraz edukacją w zakresie wykorzystania numerów GTIN, czyli popularnych kodów kreskowych, w nowoczesnym handlu. Obecnie, po stronie Brandbank, wdraża projekt GDSN w Polsce.

- Osoby pracujące w handlu, odpowiedzialne za zamówienia, wiedzą doskonale, jak ogromne ilości danych logistycznych wiążą się z każdym zamówieniem towaru. Informacje dotyczące wielkości i rozmiarów opakowań, wag, stawek VAT i kodów PKWiU, ale też dat: produkcji, ważności, obowiązywania oferty, muszą być przesyłane do odpowiednich osób, jak i do odpowiednich sieci handlowych. Wiadomo, że im więcej informacji należy wymienić, tym większe ryzyko pomyłek oraz wydłużenia procesu zakupu. Zadaniem wymiany danych poprzez katalog GDSN, jest eliminacja tych błędów oraz znaczne skrócenie czasu obsługi zamówień – komentuje Kinga Szewczyk, która w Brandbank wspiera projekt GDSN.

– Wiemy, że Wal-Mart, największa sieć detaliczna w USA, po wdrożeniu GDSN skróciła czas wprowadzania danych o towarze z 30 do 1 dnia. Dla takich oszczędności warto wdrażać standardy - dodaje.

Z Biblioteki Produktowej Brandbank, w której gromadzone są kompletne dane już niemal 1000 polskich producentów, korzysta większość sieci handlowych FMCG oraz małych sklepów internetowych oferujących artykuły spożywcze, drogeryjne i zoologiczne.
Obecnie firma rozwija drugi katalog danych o charakterze B2B - Global Product Exchange. Katalog ten jest ściśle związany z Globalną Siecią Synchronizacji Danych GDSN (Global Data Synchronisation Network), standardem organizacji GS1, z którego korzystają tysiące firm na całym świecie. GDSN to sieć kompatybilnych katalogów elektronicznych (tzw. Data Pool’s), które umożliwiają synchronizację uwierzytelnionych danych produktowych, potrzebnych w całym łańcuchu dostaw. W Polsce pierwszą siecią wdrażającą katalog GDSN jako główne źródło danych produktowych, jest Carrefour.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.