Jerzy Kwaśniewski prezesem Polskiej Rady Winiarstwa

Nowym prezesem w Polskiej Radzie Winiarstwa został Jerzy Kwaśniewski, adwokat od siedmiu lat związany z PRW.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jerzy Kwaśniewski prezesem Polskiej Rady Winiarstwa

PODZIEL SIĘ


Autor: PortalSpozywczy.pl/JP

www.portalspozywczy.pl

2 gru 2015 15:06


Jerzy Kwaśniewski od siedmiu lat ściśle współpracuje z Polską Radą Winiarstwa, kierując jej działaniami prawnymi zarówno w kraju, jak i na forum Unii Europejskiej.

Jest partnerem w kancelarii Parchimowicz&Kwaśniewski, obsługującej firmy działające na winiarskim rynku krajowym i zagranicznym.

Zaangażowany w działalność społeczną jako współtwórca i członek zarządu think tank Intytutu Ordo Iuris. Miłośnik wina.

– PRW dostrzega zmiany i nie tylko wychodzi im naprzeciw. Staramy się iść o krok dalej przechodząc zmiany strukturalne, by wspólnie działać w imieniu całej branży, pamiętając o zróżnicowanych potrzebach naszych krajowych producentów i dystrybutorów – mówi nowy prezes Polskiej Rady Winiarstwa Jerzy Kwaśniewski. 

– W ramach Związku Pracodawców Polskiej Rady Winiarstwa powstają dwa komitety związane z dwoma grupami produktów winiarskich: Komitet Win Gronowych oraz Komitet Produktów Fermentowanych. Różne kategorie  wymagają zróżnicowanych działań, w ten sposób zapewniamy pełną reprezentatywność naszego rynku – dodaje.

Celem zmian, jak podkreśla zarząd PRW, jest przede wszystkim wykorzystanie potencjału drzemiącego w polskiej branży winiarskiej i atutach polskich firm winiarskich. Zaliczyć do nich można wysokiej klasy surowiec tradycyjne receptury i wieloletnią praktykę związana z wytwarzaniem wyrobów winiarskich.

Zmiany w Polskiej Radzie Winiarstwa wynikają z obserwowanego od kilku lat rozwoju rynku winiarskiego w Polsce i rosnącego spożycia wybranych kategorii. Przede wszystkim, na jego kształt wpływa rosnąca w siłę kategoria cydrów - od zmniejszenia akcyzy na ten produkt w 2013 roku, jego spożycie rośnie rokrocznie bardzo dynamicznie.

Zmieniają się też gusta smakowe Polaków – odchodzą od win deserowych na rzecz win półwytrawnych i wytrawnych. Sięgają też chętniej po produkty droższe (do 30 zł), w przeciwieństwie do konsumentów sprzed 25 lat, wśród których najpopularniejsze były tańsze wyroby winiarskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA