Jan Chadam, prezes Gaz-Systemu na czele zarządu Polskiego LNG

Prezes Gaz-Systemu Jan Chadam został pełniącym obowiązki prezesa Polskiego LNG, spółki budującej terminal w Świnoujściu.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Jan Chadam, prezes Gaz-Systemu na czele zarządu Polskiego LNG

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

15 kwi 2015 18:51


Jan Chadam został oddelegowany na to stanowisko przez radę nadzorczą, w związku z upływem kadencji członków dotychczasowego zarządu - podał w komunikacie Gaz-System. Chadam od lipca 2009 roku jest prezesem Gaz-Systemu, spółki, do której należy Polskie LNG, był też szefem rady nadzorczej Polskiego LNG. Dotychczas prezesem Polskiego LNG był Tomasz Pepliński, który objął to stanowisko w grudniu 2013 r.

Jak podał Gaz-System, 15 kwietnia odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie(ZWZ) Polskiego LNG dotyczące przyjęcia sprawozdania finansowego spółki za poprzedni rok obrotowy.

"Jednocześnie w związku z odbyciem ZWZ za poprzedni rok obrotowy oraz upływem kadencji członków zarządu Polskiego LNG S.A., rada nadzorcza podjęła uchwałę o ogłoszeniu konkursu na prezesa i wiceprezesa zarządu. Rada Nadzorcza delegowała dwóch członków rady nadzorczej Polskiego LNG S.A. do pełnienia obowiązków prezesa zarządu i wiceprezesa zarządu do czasu rozstrzygnięcia konkursu. Obowiązki prezesa zarządu Polskiego LNG S.A. będzie pełnił pan Jan Chadam, natomiast obowiązki wiceprezesa zarządu pan Robert Soszyński" - podał Gaz-System.

Dzięki terminalowi LNG możliwe będzie zróżnicowanie kierunków dostaw gazu ziemnego, co dla Polski oznacza poprawę bezpieczeństwa energetycznego. Terminal pozwoli na dostarczenie do 5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie, z możliwością powiększenia tej zdolności do 7,5 mld m sześc. Pierwotnie miał on być gotowy w czerwcu 2014 r., ale już w 2013 r. wiadomo było, że tak się nie stanie. Jako główną przyczynę wskazywano falę bankructw w polskim sektorze budowlanym w 2012 r. We wrześniu 2013 r. operator terminalu spółka Polskie LNG podpisała z wykonawcą aneks, sankcjonujący opóźnienie przy jednoczesnym podniesieniu wartości kontraktu o 67 mln euro.

Najwyższa Izba Kontroli, która badała przebieg inwestycji w swoim marcowym raporcie oceniła, że niewłaściwa realizacja zadań przez spółki Gaz-System oraz Polskie LNG i nieskuteczny nadzór ministerstw sprawiły m.in., że wciąż nie uruchomiono gazoportu, który jest jednym z kluczowych czynników mających zapewnić Polsce bezpieczeństwo dostaw gazu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA