Jakub Karnowski zrezygnował z kierowania PKP

Jakub Karnowski zrezygnował ze stanowiska prezesa grupy PKP. Ze stanowiska członka zarządu zrezygnował również Piotr Ciżkowicz.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jakub Karnowski zrezygnował z kierowania PKP

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/JP

30 lis 2015 16:46


O rezygnacji poinformowało PKP w poniedziałek, 30 listopada.

- Jeszcze cztery lata temu PKP były synonimem niewydolnego przedsiębiorstwa, dla którego klient stanowił zło konieczne. Gdy wraz z naszymi współpracownikami rozpoczynaliśmy reformę spółek grupy, wiele osób nie wierzyło, że można z nich stworzyć nowoczesne, działające według rynkowych zasad firmy. To się jednak udało - napisali w oświadczeniu Karnowski i Ciżkowicz.

- Mamy nadzieję, że pozytywne zmiany na polskiej kolei będą kontynuowane. Deklarujemy nowemu kierownictwu grupy PKP pełne wsparcie w przekazaniu doświadczeń z ostatnich lat, gdyż przed polską koleją jeszcze dużo wyzwań - zapewnili.

Zaznaczyli również, że PKP zostały przekształcone w nowocześnie działające przedsiębiorstwo, a było to możliwe - jak wskazali - m.in. dzięki racjonalizacji zatrudnienia, wielomilionowym oszczędnościom oraz wprowadzeniu profesjonalnego audytu, który pozwolił na wykrycie i eliminowanie nieprawidłowości, które występowały wcześniej w spółkach.

Osiągnięcia

Jak podkreślili Ciżkowicz i Karnowski, najważniejszym punktem zmian było postawienie w centrum uwagi klienta.

- Jeszcze w 2011 r., według badania Eurobarometr, Polska była na ostatnim miejscu w Europie, jeśli chodzi o satysfakcję podróżnych. Grupie PKP udało się sprawić, że poziom zadowolenia z podróży pociągami znacząco wzrósł. Obecnie poziom satysfakcji z usług PKP Intercity wynosi 64 proc. Podróżni doceniają komfort podróżowania zmodernizowanym lub nowym taborem, w tym pociągami Express Intercity Premium (Pendolino) oraz atrakcyjne oferty biletowe - ocenili w komunikacie.

Podkreślili, że z usług PKP Intercity na dwa miesiące przed końcem roku skorzystało blisko 26 mln pasażerów, czyli o ponad 4 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

- Te wyniki to efekt całego, złożonego procesu zmian, jakie zostały zapoczątkowane w grupie PKP w 2012 r. Objęły one 4 zasadnicze obszary: klient, inwestycje, bezpieczeństwo, zarządzanie. Na tych filarach oparta została trzyletnia strategia grupy PKP, której wszystkie główne cele udało się zrealizować - wskazali.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.