Zorientowany na cel, kreatywny i zaangażowany. Taki pracownik jest dzisiaj w cenie

• Według badań HRM partners zmienia się nie tylko oczekiwany od talentów zestaw umiejętności, ale także firmowe korzyści wynikające z bycia pracownikiem o ponadprzeciętnych zdolnościach.
• Powtarzane od lat hasło „To ludzie są podstawą biznesu” stało się elementem rzeczywistości każdej firmy, której zależy na budowaniu trwałej przewagi nad konkurencją.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Zorientowany na cel, kreatywny i zaangażowany. Taki pracownik jest dzisiaj w cenie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

6 wrz 2016 12:57


Według raportu "Prognoza HR 2016" opublikowanego w grudniu ubiegłego roku rynek pracy przesuwać się miał ponownie w stronę rynku pracobiorcy. Wyniki badania zrealizowanego przez HRM partners "Praktyki zarządzania talentami w Polsce - czyli jak efektywnie identyfikować, rozwijać i utrzymywać talenty w firmie" potwierdzają te przewidywania -  osoby z potencjałem czeka większa gratyfikacja, więcej uwagi, więcej możliwości rozwoju.

Czego firmy oczekują od talentów w zamian? Nastawienia na rozwój, innowacyjności oraz zaangażowania.

Jakie umiejętności posiada „talent”?

Wyniki badania pokazują, że ewoluuje nieco definicja talentu. Nadal jest to osoba osiągająca wysokie wyniki i posiadająca unikatowe kompetencje i wiedzę, ale przede wszystkim jest to ktoś o wyraźnym nastawieniu na rozwój - tak definiuje talent 85 proc. firm biorących udział w badaniu, które wdrożyły programy dla talentów.

Źródło: HRM partners Źródło: HRM partners

Organizacje w Polsce poszukują osób zorientowanych na cel (74 proc.), kreatywnych i innowacyjnych (56 proc.), zaangażowanych (65 proc.), a także otwartych na zmiany (54 proc.). Wśród kryteriów definiujących talent na znaczeniu zyskuje myślenie biznesowe (46 proc. w stosunku do 28 proc. w badaniu z roku 2013).

Źródło: HRM partners Źródło: HRM partners

 

Talenty w firmie

Gdzie szukać talentu w firmie? Można prosto powiedzieć, że wszędzie. Jeszcze niedawno pod uwagę brano głównie grono zarządzających. Dziś jednak zdolności przywódcze sukcesywnie tracą priorytet jako kluczowa kompetencja talentów.

W badaniu w 2010 roku 63 proc. firm, które wdrożyły programy dla talentów, wskazywało tę kompetencję jako kluczową, w 2013 – 44 proc., natomiast w 2016 – 41 proc. Wyniki te są spójne z obserwacją, że programy dla talentów częściej kierowane są do specjalistów pracujących w firmie niż do kadry kierowniczej.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA