Zaufanie w pracy? Co drugi pracownik nie ufa nawet swojemu koledze z biura, a co dopiero szefowi

Mniej niż połowa pełnoetatowych pracowników ma zaufanie do swojego pracodawcy, przełożonego i kolegów – wynika z raportu firmy doradczej EY „Globalne pokolenia 3.0. Badanie zaufania w miejscu pracy".
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Zaufanie w pracy? Co drugi pracownik nie ufa nawet swojemu koledze z biura, a co dopiero szefowi

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

31 sie 2016 17:36


EY przebadał blisko 10 tys. pełnoetatowych pracowników wieku od 19 do 68 lat zatrudnionych w różnej wielkości przedsiębiorstwach w ośmiu krajach świata. Wyniki przeanalizowano na bazie deklaracji trzech pokoleń: powojennego wyżu demograficznego „baby boomers" (51-68 lat), pokolenia X (35-50 lat) oraz millenialsów, czyli pokolenia Y (19-34 lat). Dodatkowo przebadano pokolenie Z (16-18 lat).

Jak się okazuje, mniej niż połowa etatowych pracowników ufa swojemu pracodawcy. Najwyższe zaufanie do pracodawców odnotowano w Indiach, Meksyku i Brazylii. Najniższe - w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Japonii.

Źródło: EY Źródło: EY

Doświadczony pracownik ma więcej ufności

Pokolenie „baby boomers” deklaruje największy poziom zaufania do pracodawcy (51 proc.), przełożonego (52 proc.) i zespołu (53 proc.). Z kolei najniższy poziom zaufania reprezentuje generacja X (41 proc.).

Źródło: EY Źródło: EY

Dlaczego w firmach nie ma zaufania?

Głównym powodem braku zaufania do pracodawcy jest, zdaniem 53 proc. badanych, niesprawiedliwe wynagrodzenie. 48 proc. podkreśla nierówne traktowanie, zarówno, jeśli chodzi o wynagrodzenie, jak i awans. Dla 46 proc. problemem jest brak przywództwa. Przełożonym się nie ufa, ponieważ nie są otwarci i szczerzy w komunikacji, nie doceniają wykonywanej pracy oraz zbyt rzadko komunikują się z podwładnymi.

Natomiast jeśli chodzi o współpracowników, głównymi powodami braku zaufania są: brak kwalifikacji, chęci współpracy oraz otwartej komunikacji.

Źródło: EY Źródło: EY

– Brak zaufania zwiększa prawdopodobieństwo zmiany miejsca pracy, co wskazuje 42 proc. badanych spośród tych, którzy nie ufają swojemu pracodawcy. Innym efektem może być niechęć do pracy po godzinach (wskazuje na to 30 proc. respondentów) oraz gorsza efektywność (28 proc.) – mówi Karol Raźniewski, dyrektor w dziale doradztwa podatkowego EY.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA