Zarządzanie wirtualną spółką – gratka dla menedżerów i talentów

W 2013 r. na całym świecie, w największym konkursie zarządzania strategicznego – Global Management Challenge, zostanie zastosowana nowa rozbudowana wersja symulacji. Tradycyjnym zadaniem uczestników konkursu jest zarządzanie (w zespołach od 3 do 5 osób) wirtualnymi spółkami i konkurowanie ze sobą na symulowanym rynku.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zarządzanie wirtualną spółką – gratka dla menedżerów i talentów

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

27 wrz 2013 10:28


Polacy, znani z sukcesów osiąganych na światowych finałach konkursu GMC, już niedługo będą mogli zagrać na nowej wersji GMC w 14. edycji konkursu. Projekt poprzedzi tzw. ‘Demo training' - bezpłatny etap testowy dla zainteresowanych udziałem w konkursie pracowników firm.

Zastosowanie złożonego modelu komputerowego pozwala w kilka sekund zasymulować podjęte decyzje i pokazać ich skutki, w tym wyniki finansowe spółek.

Kolejne etapy prowadzone są online, zatem uczestnicy sami mogą decydować o terminie i czasie poświęconym na podejmowanie decyzji w grze. W każdej edycji GMC startuje po kilkaset zespołów, zarządzanych przez pracowników (często konkurujących ze sobą spółek również w rzeczywistości) oraz studentów ekonomii i zarządzania, którzy zdobywają w GMC pierwsze praktyczne doświadczenia menedżerskie.

Skuteczność nauki w symulacji potwierdzają sami uczestnicy. Aż 91 proc. osób deklaruje, iż bardzo rozwinęło swoje umiejętności analityczne w trakcie udziału w konkursie, 80 proc. uważa, że w dużym lub bardzo dużym stopniu nauczyło się jak lepiej planować i wdrażać strategię, 73 proc. zauważa poprawę umiejętności współpracy w zespole.

Interaktywność i konkurencja na wirtualnych rynkach wzmacnia też w uczestniczących menedżerach ducha zdrowej sportowej rywalizacji.

W 2013 r. organizator, wprowadza przełomowe zmiany w programie. Kryterium oceny będzie teraz wynik inwestycyjny (‘investment performance'). Uczestnicy dostają szerszy zakres decyzyjny i większą odpowiedzialność.

Pojawiają się decyzję dotyczące rozbudowy i inwestycji w nieruchomości firmy, są również działania proekologiczne, które można zastosować na etapie produkcji, dodatkowe możliwości związane ze szkoleniem i rozwojem personelu.

Te i inne decyzje, (w sumie blisko 70) składają się na arkusz decyzyjny, który każdy zespół (3-5 osób) - występujący w roli zarządu wirtualnej spółki musi wypełnić raz w tygodniu, aby przeprowadzić swoje przedsiębiorstwo przez kolejny kwartał.

Na podstawie otrzymywanych raportów uczestnicy będą kontynuować realizację swojej strategii, lub wprowadzać zmiany w odpowiedzi na zachowania rynku oraz decyzje i postępy konkurencji.

 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA