Zarządzanie, kultura organizacyjna: Jak sprawić, by zespół działał według wspólnych wartości?

W ciągu zaledwie roku zatrudnienie we wrocławskim Center of Excellence firmy Infor wzrosło od zera do 244 pracowników. Zbudowanie kultury organizacyjnej w tak dynamicznie rosnącym organizmie to wyzwanie. Jaki model kultury wypracować, by móc go dostosowywać do zmieniającej się wielkości firmy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zarządzanie, kultura organizacyjna: Jak sprawić, by zespół działał według wspólnych wartości?

PODZIEL SIĘ


Autor: Artur Sawicki

13 paź 2017 7:55


• W ubiegłym roku firma Infor uruchomiła w Polsce - we Wrocławiu - swoje Center of Excellence.

• Aktualnie zatrudniają 244 pracowników.

• DNA kultury organizacyjnej firmy stały się wartości kryjące się pod pojęciem VIBRANT.

Infor to amerykańska firma działająca w segmencie aplikacji biznesowych – obsługuje 90 tys. klientów w 170 państwach. W ubiegłym roku firma uruchomiła w Polsce - we Wrocławiu - swoje Center of Excellence.

Rekrutacje ruszyły w maju 2016 roku, a zaledwie po kilku miesiącach wrocławski Center of Excellence zatrudniał już blisko 150 pracowników. Były to osoby nowe nie tylko dla organizacji, ale i dla siebie nawzajem. Dodatkowym wyzwaniem był fakt, że osoby te nie pracują w obrębie jednej struktury organizacyjnej, lecz wielu departamentów. Ponadto ogromna większość z nich to ludzie młodzi i bardzo młodzi. Szybko więc przystąpiono do budowy wspólnej bazy wartości.

Określenie kierunku

Na świecie Infor istnieje od lat – zatrudnia 15 tys. pracowników, ma świetnie rozwinięte struktury, ustabilizowaną kulturę organizacyjną. Menedżerowie wrocławskiego Center of Excellence zadecydowali, że kultura nowej organizacji będzie zbalansowana - zbudowana w oparciu o lokalnie zdefiniowane wartości, ale równocześnie czerpiąca z dorobku macierzystej organizacji. Decyzję tę podjęto, licząc na innowacyjne spojrzenie nowych pracowników, ich młodość, energię i kreatywność. Celem było ich zaangażowanie, które z jednej strony odpowiadało na ich potrzebę współtworzenia organizacji (wyrażaną często przez kandydatów do pracy w firmie), z drugiej zaś – silnie integrowało wokół wspólnie określonych wartości.

Wybór ludzi

Najważniejsi są ludzie – to truizm, ale światowy zarząd Infora właśnie w ten sposób określił podstawowe założenie kultury organizacyjnej nowego organizmu. Dlatego postanowiono, że funkcje zarządcze zostaną objęte przez polskich, młodych menedżerów – zakładano zatrudnienie siedmiu lub ośmiu osób. Ich z kolei zadaniem było rekrutowanie specjalistów i tworzenie zespołów. Odpowiadali m.in. za współtworzenie tzw. value statement, czyli katalogu wartości kluczowych dla nowej organizacji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.