Zarządzanie: Jak motywować pracowników?

• Polacy są przepracowani. Przeciętny obywatel naszego kraju spędza ok. 1923 godzin rocznie w pracy.
• To o niemal 30 proc. więcej niż Niemcy (1371 godzin/rok), a nawet osławieni ze swojego pracoholizmu Japończycy (1729 godzin/rok).
• Menedżerowie powinni zadbać, by czas spędzony w biurze był satysfakcjonujący, ponieważ szczęśliwy pracownik to wydajny pracownik.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Zarządzanie: Jak motywować pracowników?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

4 lip 2016 13:45


Około 60 proc. Polaków jest niezadowolonych ze swoich zarobków, zaś blisko 40 proc. deklaruje, że ich motywacja do pracy spada. Stres wywołany poziomem wynagrodzenia, ilością czasu spędzonego w biurze, a często też atmosferą to główne problemy pracowników – wynika z badań Edenred-Ipsos „Barometr Pracownika 2015”.

Czytaj też: Future Processing ma menedżera ds. szczęścia pracowników

W efekcie zaledwie 22 proc. osób uważa się za szczęśliwych w miejscu zatrudnienia, zaś 13 proc. wręcz przeciwnie. Brak satysfakcji z wykonywanych zadań przekłada się na chęć zmiany. Niezależnie od branży czy sektora, aż 41 proc. ankietowanych często myśli o poszukaniu nowego pracodawcy, zaś 7 proc. faktycznie wciela ten plan w życie.

Work-life balance

Coraz więcej osób (50 proc.) dostrzega potrzebę zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Dotyczy to szczególnie osób w wieku 33 – 54 (53 proc.). Często odnieśli oni już sukces zawodowy i od pracy oczekują czegoś więcej.

- Pracownicy zdają sobie sprawę z rozbieżności między godzinami poświęconymi na pracę
a efektywnością. Jak wynika z badania Compass&Partners zaledwie 36 proc. czasu spędzamy wydajnie. Nowe pokolenie jest tego świadome, dlatego woli wykonywać obowiązki zawodowe krócej, ale lepiej - komentuje Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office.

– Jako wzór w tym przypadku mogą posłużyć firmy skandynawskie, które koncentrują się na wartości dodanej zadania, a nie liczbie godzin poświęconych na jego realizację - dodaje Mikołajczyk.

Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office (Fot. Mat. pras.) Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office (Fot. Mat. pras.)

Pracowniczy kryzys prywatności

To, w jaki sposób biuro jest zaprojektowane, ma znaczący wpływ na jakość realizowanych zadań. Dowód? Drobiazgi takie jak odbicie światła w szybie bądź monitorze, potrafią skutecznie utrudnić wykonywaną pracę.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA