Zarządzanie: Czego nie powinien robić dobry szef?

• Od podejścia szefa i jego kompetencji zależy jak pracownicy będą czuć się w firmie i wykonywać swoje zadania.
• Dobry menedżer dokłada wszelkich starań, aby jego zespół stał się zgraną i zmotywowaną grupą, ukierunkowaną na osiągnięcie sukcesu.
• Niestety rzeczywistość jest często inna – liderzy nie doceniają wartościowych pracowników i nie są przygotowani do kierowania ich pracą.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zarządzanie: Czego nie powinien robić dobry szef?

PODZIEL SIĘ


Autor: Karolina Cwalina

22 lip 2016 0:19


Niewłaściwe zachowanie menedżera obejmuje m. in. nieinformowanie zespołu o zmianach i ważnych decyzjach, zrzucanie obowiązków na innych, unikanie odpowiedzialności za negatywne skutki działań. Najczęściej konsekwencjami takich błędów jest spadek motywacji osób zatrudnionych czy nawet decyzje o odejściu pracowników firmy.

Czytaj też: Oto 7 błędów, które popełnia szef i traci ludzi

Model zarządzania, według którego szef jest nieomylny jest już nieaktualny. Obecnie dobry przywódca ma świadomość swoich mocnych i słabych stron, posiada zmysł organizacyjny, dokłada wszelkich starań, aby komunikacja w firmie była skuteczna oraz wspiera załogę w dążeniu do celu.

Nie bądź obojętny na współpracowników

Wzajemne relacje między członkami zespołu są jednym z najważniejszych czynników, który decyduje o skuteczności i jakości realizowanych zadań. Sukces menedżera uzależniony jest w dużej mierze od powodzenia całej grupy, warto więc zadbać o budowanie dobrych kontaktów w miejscu pracy.

Pierwszym błędem jest niewłaściwe traktowanie osób na niższych szczeblach. Osoby na stanowiskach kierowniczych często „patrzą na nich z góry”, a swoim sposobem zachowania dają do zrozumienia, że wysiłek współpracowników nie jest tak cenny jak ich. Efektem takiego podejścia jest brak wiary członków zespołu w swoje możliwości i sens wykonywanych zadań, a to z kolei może zaważyć na ich zaangażowaniu i efektywności.

Czytaj też: Kobieta czy mężczyzna - jaki szef jest lepszy? Płeć ma znaczenie

Najwięcej uchybień występuję w sferze wewnętrznej komunikacji firmy. Podejście „płacę im za to, więc mają robić co każę” nie jest skuteczną metodą zarządzania. Delegowanie zadań bez wystarczającego wytłumaczenia oraz zrzucanie na innych niewygodnych dla menedżera obowiązków, to tylko przykłady niezrozumienia i ignorowania potrzeb pracowników.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.