Zarządzanie, czas pracy: Potrzeba ludzkiego spojrzenia na zarządzanie kadrami

• Wiele przedsiębiorstw korzysta z przestarzałych systemów zarządzania, które obniżają efektywność i generują koszty.
• Przeciętna firma międzynarodowa ma do czynienia z ponad 30 systemami HR oraz średnio ponad 30 typami oprogramowania płacowego.
• Organizacje wykorzystujące zautomatyzowane rozwiązania dotyczące planowania czasu pracy odnotowują średnio o 4 proc. wyższy poziom zaangażowania kadry pracowniczej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zarządzanie, czas pracy: Potrzeba ludzkiego spojrzenia na zarządzanie kadrami

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

15 wrz 2016 10:58


Federacja Międzynarodowych Pracodawców oszacowała, że aż 18 proc. pracowników zatrudnionych w Unii Europejskiej wykonuje obowiązki służbowe w niepełnym wymiarze godzin. Różny czas pracy pracowników stacjonarnych oraz zdalnych rodzi obawy m.in. o utrzymanie kontroli nad ich pracą i oznacza wystąpienie potencjalnej szkody dla kultury korporacyjnej.

Czytaj też: Elastyczny czas pracy: Polscy pracodawcy są gotowi na smart working?

W takiej sytuacji, działy HR muszą dołożyć wszelkich starań, żeby zadbać o podtrzymanie ducha zespołowości. Z kolei, błędy w procesie osiągania zgodności z lokalnymi przepisami prawa pracy mogą znacznie obciążyć budżet firmy. 

Przestarzałe systemy

Jak wskazuje raport aport ADP „Utrapienia czasu pracy: HR na rozdrożu”, przedsiębiorstwa zmagają się z niedoskonałościami przestarzałych systemów zarządzania kapitałem ludzkim, które obniżają wydajność i generują ukryte koszty.

Marcello Sambartolo, redaktor brytyjskiej edycji HR Magazine jest przekonany, że „większość organizacji nie uświadomiła sobie jeszcze potencjału, jaki drzemie w kompleksowym zarządzaniu pracownikami, podczas gdy w jego ocenie optymalizacja działań w tym obszarze powinna znaleźć się wśród priorytetów przedsiębiorstw.

Lepsza wydajność

Badanie przeprowadzone w 2015 r. przez ADP Research Institute wykazało, że przeciętna firma międzynarodowa ma do czynienia z ponad 30 systemami HR, a także z podobną liczbą typów oprogramowania płacowego. Dodatkowo przeznacza zaledwie 1,5 proc. - 3 proc. wydatków z zakresu IT na innowacyjne wdrożenia dotyczące zarządzania ludźmi.

Podmioty, które zdecydowały się na implementację zautomatyzowanych rozwiązań rejestrują średnio o 4 proc. wyższe wykorzystanie kadr i jednocześnie – znaczny wzrost ich wydajności. Notują też wyższe wskaźniki satysfakcji pracowników.

Strategia oparta na danych

Ponad 70 proc. respondentów ankiety przeprowadzonej przez firmę doradczą KPMG przyznało, że budując strategię HR opiera się na różnorodnych danych kadrowych i biznesowych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.