Zakupy zamiast pracy. Niektórzy marnują na nie nawet pięć godzin

Połowa pracowników, zamiast pracować, robi zakupy w trakcie pracy. Co ciekawe, większą skłonność ku temu wykazują białe kołnierzyki.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Zakupy zamiast pracy. Niektórzy marnują na nie nawet pięć godzin

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

4 lut 2015 5:00


Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CareerBuider, pracownicy wyższego szczebla są bardziej skłonni do robienia zakupów podczas pracy (54 proc.) niż szeregowi pracownicy (47 proc.). Co więcej, co dziesiąty przyznaje, że przeznacza na to minimum trzy godziny.

– Zakupy przez internet w trakcie pracy częściej robią menedżerowie niż szeregowi pracownicy. Wynika to przede wszystkim z zasobności ich portfela – komentuje Małgorzata Wójtowicz, HR menedżer w Antal International.

Czytaj też: Facebook w pracy? Nowy pomysł Zuckerberga może znieść ograniczenia

Chociaż większość pracowników (58 proc.) spędza na zakupach w pracy maksymalnie godzinę, to  30 proc. poświęca tej czynności od 1 do 3 godzin, 6 proc. – od 3 do 5 godzin, a kolejne 6 proc. więcej niż 5 godzin. Jak temu przeciwdziałać?

– Wszystko zależy od tego, jakie podejście do pracy ma pracownik. Jeśli dana osoba lubi to co robi i angażuje się w swoją pracę, nie będzie od niej uciekać, spędzając czas na portalach społecznościowych, czy robiąc zakupy w sieci – mówi HR menedżer Antal International.

Niektóre firmy zdecydowały się ograniczyć dostęp do internetu (mówi o tym 53 proc. respondentów). Z kolei 32 proc. pracodawców monitoruje witryny przeglądane w trakcie czasu pracy.

Czytaj też: Uwaga na białe kołnierzyki. Oto profil polskiego oszusta korporacyjnego

Te metody jednak nie zniechęcają pracowników do zakupów podczas pracy. Korzystają oni w tym celu ze swoich smartfonów czy tabletów. Zgodnie z badaniem robi tak właśnie co czwarty (27 proc.) zatrudniony.

– Najlepszym przeciwdziałaniem nadmiernej aktywności pracowników w internecie, niezwiązanej z pracą, jest odpowiedni podział obowiązków i dobre zaplanowanie zadań. Bardzo ważne jest też budowanie środowiska lojalnych pracowników, którzy wykonują swoją pracę z ochotą i zaangażowaniem – uważa Wójtowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA