Zagraniczne firmy w Polsce. Jak oceniają polskich pracowników?

Zaletą Polaków jest pracowitość, umiejętność improwizacji i wykształcenie. Słabymi stronami są z kolei skłonność do działania na skróty i brak zaufania. Jak zagraniczne firmy w Polsce oceniają polskich pracowników?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zagraniczne firmy w Polsce. Jak oceniają polskich pracowników?

PODZIEL SIĘ


Autor: Joanna Oreł

28 lis 2014 5:10


Tylko w 2013 roku zarejestrowano w Polsce ok. 3,7 tys. spółek z udziałem kapitału zagranicznego. Najchętniej na nasz rynek ściągają firmy amerykańskie, francuskie, niemieckie, holenderskie i japońskie.

Czytaj też: Domarecki: Marnujemy potencjał Polaków mieszkających za granicą

Jedną z nich jest PageGroup. – Pracowałem z Francuzami, Szwajcarami, Austriakami, Niemcami, a teraz z Polakami. Występują między nimi znaczne różnice. U Polaków doceniam miłą atmosferę, duże zaangażowanie i umiejętność pracy zespołowej. Poza tym Polska ma dużo zasobów i spory potencjał rozwojowy, a ludzie tutaj są tego świadomi – zaznacza Yannick Coulange, dyrektor zarządzający PageGroup.

Z kolei zdaniem Romana Wieczorka, wiceprezesa wykonawczego firmy Skanska, to, jakimi jesteśmy pracownikami, wynika z historii.

Czytaj też: Pracodawcy cenią zagraniczne doświadczenia. Będzie walka o reemigrantów?

– Niestety z powodów historycznych zostaliśmy w tyle i teraz próbujemy dogonić Europę i świat. W czasach mojej młodości, nawet jeśli ktoś miał dużo pieniędzy, nie mógł sobie pozwolić na zakup wielu rzeczy, ponieważ były one niedostępne. Dzisiaj jest wszystko – samochody, mieszkania i inne dobra materialne. Polacy ciężko pracują, gdyż chcą zapewnić sobie odpowiedni standard życia – podkreśla Wieczorek.

Innym z elementów, który wyróżnia polskich pracowników, zdaniem Wieczorka, jest dobre wykształcenie – szczególnie w przypadku specjalistów.

– Polscy menedżerowie i inżynierowie są na bardzo wysokim poziomie i mają dużą wiedzę. Polska edukacja jest bardzo dobra, chociaż w niektórych aspektach można mieć do niej wiele zastrzeżeń. Nauczanie w Polsce jest przykładowo za bardzo formalne i nie rozwija kompetencji miękkich jak zdolności przywódcze, umiejętność negocjacji i pracy zespołowej – wylicza.

Olga Grygier-Siddons, prezes w PwC na Europę Środkowo-Wschodnią, do mocnych stron polskich pracowników dorzuca także chęć uczenia się, zaangażowanie, umiejętność improwizacji i działania pod presją czasu. Jej zdaniem mamy jednak problem z wymaganiami wobec przełożonych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA