Zagórowski: W przeciwieństwie do związkowców menedżer jest rozliczany z prawdy

6
Zagórowski: W przeciwieństwie do związkowców menedżer jest rozliczany z prawdy Zdaniem Zagórowskiego każdy prezes w kontakcie z pracownikami pokazuje swoją menedżerską klasę. (Fot.: mat. pras)
W książce „Rekiny biznesu w mediach” Aleksandry Ślifirskiej jednym z rozmówców jest były prezes JSW Jarosław Zagórowski. Zwraca w niej uwagę na konieczność mówienia prawdy i to, że brak kontaktu ze stroną społeczną był jednym z podstawowych błędów.

REKLAMA
Puls HR Puls HR

Zagórowski: W przeciwieństwie do związkowców menedżer jest rozliczany z prawdy

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

1 mar 2016 17:17


– Menedżer musi mówić prawdę, bo z tej prawdy w przeciwieństwie do liderów związkowych jest rozliczany. Odszedłem ze spółki, ponieważ jako menedżer nie mogłem kłamać i głosić populistycznych haseł, tak jak robią to związkowcy – mówi Jarosław Zagórowski w książce „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego” Aleksandry Ślifirskiej, doradcy ds. komunikacji strategicznej dla zarządów.

Pierwsze skrzypce grają w książce czołowe postacie polskiego biznesu. Wśród nich, obok Rafała Brzoski, Piotra Voelkela, Ireny Eris, Rafała Bauera – znalazł się Jarosław Zagórowski, były prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

W książce pojawił się obszerny wywiad z byłym prezesem JSW, który krok po kroku podsumowuje swoje cenne doświadczenie w kierowaniu spółką i prowadzonej w niej komunikacji. Zdaniem Zagórowskiego każdy prezes w kontakcie z pracownikami pokazuje swoją menedżerską klasę, a wykorzystywanie w tym mediów w bardzo dużych organizacjach bywa kluczowe.

Zagórowski jako doświadczony menedżer opowiada, jak budował komunikację w spółce, gdzie upatruje jej największe atuty i jak komunikacja wewnątrz spółki przełożyła się na rynkowy i wizerunkowy sukces.

Zdaniem Ślifirskiej mało który prezes spółki węglowej jest przygotowany do takiej roli i mało który w tej branży lider przygotowuje się do budowania relacji, a przecież przed każdym spotkaniem, zarówno face to face z załogą, liderami związkowymi, jak i do dyskusji medialnych, prezesi muszą się przygotowywać.

To na co zwraca uwagę Zagórowski, który jest pokazany jako przykład jednego z najsprawniejszych w branży, to o wiele trudniejsza pozycja lidera biznesowego. Związkowiec może odwoływać się do najbardziej populistycznych haseł i manipulacji, menedżer musi eksponować fachową wiedzę i sposobem jej przedstawiania zaskarbiać sobie zaufanie społeczne. 

– Prezes, który nie odbył solidnych godzin treningu komunikacji poprzez debatę, w dyskusji będzie na straconej pozycji. Prezes nieświadomy tego, że musi mieć swój główny przekaz, wizję, którą objaśnia w prosty, obrazowy sposób, zawsze przegra, nawet kiedy ma talent do zarządzania – uważa Ślifirska.

Lekcje biznesu

Zagórowski jako wieloletni lider JSW dokonuje podsumowań i udziela lekcji. 

– Lider powinien dużo czasu poświęcić na spotkania. Przyznaję, że czasami zdarzało się tak, że musieliśmy szybko podjąć decyzję i nie rozmawialiśmy ze stroną społeczną – przyznaję to otwarcie. Dziś wiem, że jest to jeden z podstawowych błędów. Kiedy dochodzi do spotkania człowieka z człowiekiem i obydwoje są na bardzo skrajnych spolaryzowanych pozycjach, to właśnie przez rozmowę są w stanie, troszeczkę z tych skrajnych pozycji zbliżyć się do środka – opowiada w rozdziale „Classicus contra hejtus”.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA