Zagórowski: W przeciwieństwie do związkowców menedżer jest rozliczany z prawdy

0 0

W książce „Rekiny biznesu w mediach” Aleksandry Ślifirskiej jednym z rozmówców jest były prezes JSW Jarosław Zagórowski. Zwraca w niej uwagę na konieczność mówienia prawdy i to, że brak kontaktu ze stroną społeczną był jednym z podstawowych błędów.

Zagórowski: W przeciwieństwie do związkowców menedżer jest rozliczany z prawdy
Zdaniem Zagórowskiego każdy prezes w kontakcie z pracownikami pokazuje swoją menedżerską klasę. (Fot.: mat. pras)

– Menedżer musi mówić prawdę, bo z tej prawdy w przeciwieństwie do liderów związkowych jest rozliczany. Odszedłem ze spółki, ponieważ jako menedżer nie mogłem kłamać i głosić populistycznych haseł, tak jak robią to związkowcy – mówi Jarosław Zagórowski w książce „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego” Aleksandry Ślifirskiej, doradcy ds. komunikacji strategicznej dla zarządów.

Pierwsze skrzypce grają w książce czołowe postacie polskiego biznesu. Wśród nich, obok Rafała Brzoski, Piotra Voelkela, Ireny Eris, Rafała Bauera – znalazł się Jarosław Zagórowski, były prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.

W książce pojawił się obszerny wywiad z byłym prezesem JSW, który krok po kroku podsumowuje swoje cenne doświadczenie w kierowaniu spółką i prowadzonej w niej komunikacji. Zdaniem Zagórowskiego każdy prezes w kontakcie z pracownikami pokazuje swoją menedżerską klasę, a wykorzystywanie w tym mediów w bardzo dużych organizacjach bywa kluczowe.

Zagórowski jako doświadczony menedżer opowiada, jak budował komunikację w spółce, gdzie upatruje jej największe atuty i jak komunikacja wewnątrz spółki przełożyła się na rynkowy i wizerunkowy sukces.

Zdaniem Ślifirskiej mało który prezes spółki węglowej jest przygotowany do takiej roli i mało który w tej branży lider przygotowuje się do budowania relacji, a przecież przed każdym spotkaniem, zarówno face to face z załogą, liderami związkowymi, jak i do dyskusji medialnych, prezesi muszą się przygotowywać.

To na co zwraca uwagę Zagórowski, który jest pokazany jako przykład jednego z najsprawniejszych w branży, to o wiele trudniejsza pozycja lidera biznesowego. Związkowiec może odwoływać się do najbardziej populistycznych haseł i manipulacji, menedżer musi eksponować fachową wiedzę i sposobem jej przedstawiania zaskarbiać sobie zaufanie społeczne. 

– Prezes, który nie odbył solidnych godzin treningu komunikacji poprzez debatę, w dyskusji będzie na straconej pozycji. Prezes nieświadomy tego, że musi mieć swój główny przekaz, wizję, którą objaśnia w prosty, obrazowy sposób, zawsze przegra, nawet kiedy ma talent do zarządzania – uważa Ślifirska.

Lekcje biznesu

Zagórowski jako wieloletni lider JSW dokonuje podsumowań i udziela lekcji. 

– Lider powinien dużo czasu poświęcić na spotkania. Przyznaję, że czasami zdarzało się tak, że musieliśmy szybko podjąć decyzję i nie rozmawialiśmy ze stroną społeczną – przyznaję to otwarcie. Dziś wiem, że jest to jeden z podstawowych błędów. Kiedy dochodzi do spotkania człowieka z człowiekiem i obydwoje są na bardzo skrajnych spolaryzowanych pozycjach, to właśnie przez rozmowę są w stanie, troszeczkę z tych skrajnych pozycji zbliżyć się do środka – opowiada w rozdziale „Classicus contra hejtus”.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.