Zaangażowany pracownik przynosi korzyści firmie. Jak umiejętnie go motywować?

Umiejętne motywowanie pracowników i wykorzystanie ich energii przekłada się na wyniki i wizerunek firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zaangażowany pracownik przynosi korzyści firmie. Jak umiejętnie go motywować?

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

20 lip 2015 12:05


Angażowanie pracowników w życie firmy jak nigdy dotąd w historii HR nie miało tak wielkiego znaczenia. Z najnowszego opracowania MslGroup Next Generation Employee Engagement Strategies wynika, że umiejętne motywowanie pracowników i wykorzystanie ich energii coraz bardziej przekłada się na zarówno na wyniki, a także na wizerunek firmy.

- Przed nami nowy rynek pracy, na którym nowe pokolenie pracowników z nowymi oczekiwaniami napędza dość istotne zmiany. Do 2025 roku pokolenie Millenialsów będzie stanowić ponad 75% światowej siły roboczej. To istotny w historii HR moment, w którym umiejętne angażowanie pracowników w życie firmy przełoży się zarówno na poprawę wyników finansowych firmy, a także na budowanie spójnego wizerunku marki - mówi Hubert Kifner, kierujący praktyką Employee w MslGroup.

Jak efektywnie aktywować pracowników i budować silną, skierowaną na pracowników markę przedsiębiorstwa?

Zaangażowany = efektywny pracownik

Z ostatniego badania Gallupa wynika, że tylko 30% pracowników jest zaangażowanych w swoją pracę. Co istotne, w przypadku, kiedy wykonywane przez nich obowiązki nie są dla nich inspirujące i rozwijające, coraz częściej decydują się zmienić pracodawcę. Jeśli nie widzą u niego miejsca, w którym zrobią karierę, nie zwiążą się z firmą emocjonalnie i odejdą.

- Duża rotacja pracowników, a ta w przypadku braku angażowania młodszych pokoleń w życie firmy będzie rosnąć, przełoży się w pierwszej kolejności na wzrost kosztów funkcjonowania organizacji. Przeprowadzone w 2012 roku przez Towers – Watson badanie pokazało, że firmy z dużą liczbą „trwale zaangażowanych” pracowników wygenerowały trzy raz większy zysk operacyjny, niż te, w których zaangażowanie było na tradycyjnym poziomie. Oczywiście z jednej strony ich praca była efektywniejsza, z drugiej niska rotacja pracowników przełożyła się na konkretne oszczędności. Firmy nie ponoszą strat w związku z pojawiającymi się wakatami, ograniczają także wysokie koszty rekrutacji i wdrożeń nowych pracowników - informuje Hubert Kifner.

Pomyśl. Poczuj. Działaj.

Niektóre firmy doskonale wiedzą, co zatrzymuje je przed uzyskaniem pełnego zaangażowania pracowników. Inne wiedzą, że coś nie działa i podejmują aktywności tak, by usunąć bariery i integrować pracowników z firmą.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.