Zaangażowanie pracowników wzrosło o 0,1 proc. Zysk? 100 tys. dolarów

• Tylko 13 proc. pracowników angażuje się w swoją pracę, tymczasem zaangażowani pracownicy generują lepsze wyniki firmy.
• Większość przedstawicieli pokolenia Y woli zarabiać 40 tys. dolarów rocznie robiąc to, co lubi, niż 100 tys. dolarów nudząc się w pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zaangażowanie pracowników wzrosło o 0,1 proc. Zysk? 100 tys. dolarów

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

22 sty 2016 13:23


Zaangażowanie pracowników ma ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy. Instytut Gallupa wskazał, że firmy należące do czołówki pod względem zaangażowania pracowników osiągały lepsze wyniki niż firmy, w których zaangażowanie było mniejsze. Ich rentowność była większa o 22 proc., wydajność o 21 proc., a i oceny klientów o 10 proc. lepsze.

Zajmująca się sprzedażą detaliczną firma Best Buy podała, że w ich przypadku wzrost zaangażowania pracowników w jednym ze sklepów sieci tylko o 0,1 proc. przełożył się na wzrost rocznych przychodów o ponad 100 tys. dolarów.

Jednak cały czas w wielu organizacjach występują bariery, które skutecznie uniemożliwiają stworzenie środowiska pracy kreującego zaangażowanie pracowników. W badaniu „Okiem europejskich pracowników 2015/16”, zrealizowanym przez ADP, jako główne bariery wskazano m.in. stabilność zatrudnienia, ograniczanie możliwości rozwoju kariery, niskie płace oraz brak wiedzy dotyczącej przyszłości firmy i kierunku, w którym ona zmierza.

– Wyniki naszego badania uwypuklają obszary, w których pracodawcy muszą w największym stopniu zadziałać, aby zwiększyć zaangażowanie swoich pracowników. Co istotne, działy HR dysponują odpowiednimi narzędziami, aby ten cel zrealizować. Regularne motywowanie pracowników
i informowanie ich o strategicznych działaniach firmy czy pakiety wynagrodzeń pozafinansowych, to tylko niektóre z dostępnych metod zwiększania zaangażowania pracowników – podkreśla Iwona Kubeczek, menedżer ds. rozwoju w ADP Polska.

 

– Warto podkreślić, że szczególnie w przypadku pokolenia Y, na znaczeniu zyskują obecnie pozafinansowe aspekty pracy. Millenialsi lubią otrzymywać pochwały za wykonaną pracę i są bardziej zainteresowani gromadzeniem ciekawych doświadczeń niż typową karierą zawodową. Dlatego niezwykle istotne jest umiejętne zbudowanie wysokiego poziomu ich zaangażowania, który przełoży się na sukces firmy – dodaje Kubeczek.

*Badanie do raportu, na zlecenie ADP, zostało zrealizowane w lipcu 2015 r. przez agencję Opinion Matters. Objęło 11257 dorosłych pracowników z ośmiu europejskich krajów: Francji, Niemiec, Włoch, Holandii, Polski, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA