Wygląd pracownika nie ma znaczenia? Nie do końca

Pracownik, który jest zaangażowany w pracę i rzetelnie wykonuje swoje obowiązki, oczekuje awansu. Nie zawsze jednak go dostaje. Dlaczego?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Wygląd pracownika nie ma znaczenia? Nie do końca

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

27 lip 2015 4:46


Pracodawcy mówią, że wygląd pracownika nie ma znaczenia. Nie zawsze jednak słowa te mają potwierdzenie w rzeczywistości. Przykładowo Melissa Nelson, asystentka stomatologiczna w Fox Dodge, została zwolniona po 10 latach pracy, ponieważ jej szef James Knight stwierdził, że jest zbyt atrakcyjna, a on nie może oprzeć się jej urodzie. To z kolei miało negatywny wpływ na jego małżeństwo.

Z kolei Richard Viscecchia, szef kuchni w hotelu Allegria w Long Beach w Nowym Jorku, został rzekomo zwolniony z pracy z uwagi na swój oryginalny wygląd. Konkretnie chodzi o jego długie włosy. Szefostwo hotelu miało go postawić przed wyborem – albo obetnie włosy, albo zostanie zwolniony z pracy.

Czytaj też: Jak cię widzą, tak cię piszą. Co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera?

Czy zatem wygląd naprawdę nie ma znaczenia w pracy? Okazuje się, że ma, a sukces zawodowy nie zależy wyłącznie od etyki pracy i wydajności. Badania serwisu CarrerBuilder pokazują, że menedżerowie ds. HR zwracają uwagę na aparycję podczas podejmowania decyzji o awansie.

44 proc. badanych twierdzi, że prowokacyjne stroje mogłyby ich zniechęcić do przeniesienia pracownika na wyższe stanowisko. Z kolei 43 proc. wskazuje na wygniecione ubrania, a 32 proc. – na piercing.

27 proc. menedżerów rzadziej awansuje osoby, które nie stosują dress codu w pracy – ubierają się zbyt swobodnie. Tyle samo osób nie pochwala tatuaży. Co czwarty HR-owiec rzadziej promuje pracownika z nieodpowiednią fryzurą, a 24 proc. osobę, która nieustannie ma nieświeży oddech.

21 proc. respondentów nie awansuje kogoś, kto używa zbyt dużej ilości perfum. Z kolei 15 proc. menedżerów zwraca uwagę na makijaż – zbyt intensywny może przekreślić szansę na awans.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA