Wydaje ci się, że jesteś lepszy od swojego szefa?

Wyniki globalnej ankiety Monster.com nie pozostawiają złudzeń: 84 proc. pracowników na całym świecie sądzi, że lepiej nadawałoby się na szefa, aniżeli ich obecny przełożony.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wydaje ci się, że jesteś lepszy od swojego szefa?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

1 gru 2014 10:43


Portal monster.com zadał odwiedzającym stronę następujące pytanie: „Czy kiedykolwiek w karierze zawodowej stwierdziłeś, że lepiej wykonywałbyś obowiązki szefa, gdybyś był na jego miejscu?”.

Ponad 4800 odpowiedzi dało jasny obraz sytuacji: 84 proc. respondentów udzieliło odpowiedzi twierdzącej, a tylko 16 proc. badanych nie zgodziło się z tym stwierdzeniem.

Krajem, w którym najwięcej pracowników jest przekonanych o swojej wyższości nad szefem są Indie. Aż 87 proc. respondentów z tego kraju widzi się w roli lepszego lidera niż obecny przełożony. Na kolejnych miejscach plasują się mieszkańcy Ameryki Północnej (84 proc.) oraz Niemiec (83 proc.). Mniej pewni siebie okazali się zaś Holendrzy (74 proc.) i Francuzi (72 proc.).

Czytaj też: Kobieta-szef wciąż (nie)mile widziana w Polsce?

- Poczucie bycia lepszym od swojego szefa zazwyczaj jest sygnałem, że nie darzymy go należytym szacunkiem lub nie ufamy jego zdolnościom przywódczym - mówi Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

- W takim przypadku warto zastosować jedno z rozwiązań: możemy albo poszukać innego miejsca zatrudnienia, w którym możliwe, że trafimy na inspirującego i charyzmatycznego lidera lub jeśli jesteśmy pewni siebie i gotowi - pomyśleć o pracy na własny rachunek – radzi.

Czytaj też: Nie dostałeś awansu? Przekonaj się dlaczego

Jak pokazuje praktyka – by ubiegać się o wyższe stanowisko, trzeba wykazać się nie tylko odpowiednim doświadczeniem zawodowym, ale także silną motywacją, ogromnym zaangażowaniem, kreatywnością czy łatwością nawiązania kontaktów z innymi.

By więc sukcesywnie piąć się po szczeblach kariery warto wykorzystywać swoje wykształcenie i być gotowym na stałe podnoszenie kwalifikacji. Dodatkowe stopnie naukowe, studia podyplomowe czy certyfikaty ukończonych kursów, pokazują, że kandydat jest zdeterminowany oraz odpowiednio przygotowany, by walczyć o awans.

Warto również przyjmować projekty, zadania wykraczające poza zakres własnych obowiązków. To pozwoli szybciej przyswoić sobie nową wiedzę, niezbędną na wyższych stanowiskach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.