Współpraca HR-owców z menedżerami kuleje. Co sprawia największą trudność?

• HR-owcy przeceniają swoje wsparcie dla menedżerów pierwszej linii.
• Nie doceniają też frustracji wywoływanej przez procesy HR - aż 41 proc. menedżerów wskazało to jako główne źródło swojej frustracji.
• Brakuje również zgody co do tego, jak mierzyć skuteczność inicjatyw dotyczących zasobów ludzkich.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Współpraca HR-owców z menedżerami kuleje. Co sprawia największą trudność?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

6 maj 2016 13:58


Firma IDC na zlecenie Cornerstone OnDemand sprawdziła oczekiwania i opinie HR-owców oraz menedżerów na temat zarządzania pracownikami. Wyniki wskazują na pozytywną wartość elastycznych warunków pracy, rozumianych jako możliwość pracy zdalnej i brak sztywno określonych godzin pracy. Okazało się, że istnieje pozytywna korelacja między stosowaniem przez organizacje takich praktyk a satysfakcją ich pracowników.

– Dla lojalności i poczucia godności utalentowanych pracowników bardzo ważne są elastyczne warunki pracy i wspierające ją narzędzia IT. Istotne czynniki stanowiło oprogramowanie dostępne na urządzeniach mobilnych, praca zdalna, możliwość korzystania z prywatnych urządzeń w pracy oraz odpowiednie przeszkolenie – dodaje Bo Lykkegaard z IDC.

Czytaj też: Urządzenia mobilne i praca zdalna zniszczą work-life-balance?

Elastyczne warunki pracy najmniej rozpowszechnione są one w Europie Centralnej oraz Wielkiej Brytanii. Wśród respondentów z Polski mniej niż 50 proc. mogło pracować z domu, podczas gdy dla krajów nordyckich wskaźnik ten wynosił 87 proc. Wysoki był również w Hiszpanii, Krajach Beneluksu oraz Austrii.

Warto zwrócić uwagę, że respondenci z działów HR częściej (odpowiedzi o 5-6 proc. wyższe) wskazywali na obecność elastycznych warunków pracy niż menedżerowie, co wskazuje na brak porozumienia miedzy obiema grupami.

Problemy w relacjach między HR i menedżerami pierwszej linii

Okazuje się również, że działy HR przeceniają swoje wsparcie dla menedżerów pierwszej linii oraz nie doceniają frustracji wywoływanej przez procesy HR. Aż 41 proc. menedżerów wskazało to jako główne źródło swojej frustracji w porównaniu z 32 proc. wskazań pracowników działów personalnych.

Brakuje również zgody co do tego, jak mierzyć skuteczność inicjatyw dotyczących zasobów ludzkich. Specjaliści HR większą wartość widzą we wskaźniku utrzymaniu nowych pracowników, ale dla menedżerów bardziej wartościowe jest mierzenie time-to-competency, czyli jak szybko nowe osoby są w stanie zdobyć umiejętności potrzebne na danym stanowisku.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA