Work Service, wyniki finansowe: Większe przychody, ale mniejszy zysk

• Work Service odnotował w pierwszym kwartale 2016 r. wzrost przychodów ze sprzedaży o blisko 25 proc. rok do roku do poziomu 592 mln zł.
• Zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację znalazł się na poziomie 20,37 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 7 proc., a EBIT wyniósł 16,67 mln zł.
• Oznacza to jednak spadek zysków wobec 11,82 mln zł rok wcześniej - podała spółka.
• Stabilne wyniki udało się osiągnąć pomimo efektu sezonowości.

REKLAMA
Puls HR Puls HR

Work Service, wyniki finansowe: Większe przychody, ale mniejszy zysk

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

13 maj 2016 9:51


Work Service w pierwszym kwartale 2016 r. osiągnął przychody ze sprzedaży na poziomie 591,98 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2015 r. o 24,75 proc. Rozwój oparty jest przede wszystkim na wzroście organicznym, który wyniósł 16 proc.

Grupa odnotowała zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację (EBITDA) na poziomie ponad 20 mln zł (ponad 7 proc. wzrost rok do roku), a EBIT osiągnął poziom 16,67 mln złotych.

- W pierwszych miesiącach 2016 r. wypracowaliśmy wynik, który wskazuje, że utrzymujemy dynamikę rozwoju na poziomie dwukrotnie wyższym niż rynek. To dobra zapowiedź na dalszą część roku. Pomimo inwestycji w struktury, zarówno w kraju jak i za granicą, zwiększyliśmy sprzedaż i poziomy zatrudnienia u naszych klientów. W przeliczeniu na pełne etaty, ponad 40 tys. osób znalazło dzięki nam pracę, co stanowiło wzrost o 12 proc. – mówi Maciej Witucki, prezes Work Service.

Czytaj też wywiad z prezesem Work Service: Gigantyczne ssanie na rynku pracy

- Patrząc historycznie na wyniki pierwszego kwartału, wyraźnie widać efekt sezonowości. EBIT za pierwsze trzy miesiące lat ubiegłych stanowił około 15 proc. wyniku rocznego. Dlatego jestem przekonany, że konsekwentna realizacja strategii pozwala nam przyjąć, że wynik na działalności operacyjnej za 2016 r. będzie porównywalny do roku 2015 – dodaje Maciej Witucki.

Work Service zwiększa efektywność

W marcu 2016 r. Work Service ogłosiła plan rozwoju, który wyznacza cele strategiczne do końca II kwartału 2017 r. Przewiduje on zwiększenie efektywności i wykorzystywanie efektów synergii jakie płyną z działalności w tak dużej i różnej biznesowo oraz geograficznie grupie.

Jednym z jego elementów była integracja struktur Work Express i Work Service International. Dziś występują już pod marką Work Service Express i odpowiadają za operacje pracy transgranicznej dla Polaków.

Ważnym procesem wewnętrznym podjętym przez nowy zarząd było również przygotowanie programu poprawy efektywnościowej. Przewiduje on optymalizację kosztową w grupie przy zachowaniu działań inwestycyjnych, na rzecz rozwijania nowych zamówień.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA