Work-life balance to nie tylko liczba godzin. Co oferują pracodawcy?

• Nowa rzeczywistość zmieniła podejście do równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym – nie chodzi już tylko o liczbę godzin.
• Pracodawcy, chcący wyróżnić się na rynku oferują elastyczność czasu i miejsca pracy, programy dla rodziców, profilaktykę zdrowotną, możliwość uprawiania sportu i inne świadczenia.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Work-life balance to nie tylko liczba godzin. Co oferują pracodawcy?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

2 mar 2016 11:16


Jeszcze niedawno przy ocenie work-life balance posługiwano się prostą relacją pomiędzy liczbą godzin spędzanych w pracy i poza nią. Dziś – jak wynika z analizy przeprowadzonej przez ekspertów Employer Brandingu z HRK – pracodawcy dystansują się od tak rozumianej równowagi.

Bardzo rzadko sięgają po argument, że w firmie nie pracuje się w nadgodzinach. W swojej ofercie kładą nacisk głównie na elastyczność czasu i miejsca pracy, dodatkowe świadczenia i różne rodzaje wsparcia oferowane pracownikom.

Ważny jest także szerszy kontekst dotyczący samego charakteru pracy, którą firmy prezentują jako inspirujące, rozwijające doświadczenie, sposób na interesujące życie, prawdziwą pasję. Podejście pracodawców do work-life balance najlepiej ilustruje zakres oferowanych przez nich świadczeń.

W ofercie pracodawców najczęściej pojawiają się różne rozwiązania dotyczące elastycznego podejścia do czasu i miejsca pracy. Najpopularniejsze są elastyczne godziny pracy, które w ramach programów work-life balance oferuje aż 65 proc. analizowanych firm. Popularnym świadczeniem jest również praca zdalna.

Biuro w PZU. (Fot.: PZU) Biuro w PZU. (Fot.: PZU)

W ramach polityki work-life balance 39 proc firm oferuje swoim pracownikom specjalne programy dla rodziców, w tym 18 proc. programy dla matek, a 21 proc. programy obejmujące także ojców. Dodatkowo 7 proc. firm posiada przedszkola lub kluby dla dzieci pracowników. Łącznie 46 proc. organizacji deklarujących work-life balance oferuje różne formy wsparcia dla rodzin.

Jednym z częściej pojawiających się w kontekście programów work-life balance terminów jest tzw. dobrostan pracowników. Mówi się o zarządzaniu dobrostanem oraz wdraża specjalne programy, które mają zapewnić pracownikom dobrą kondycję, zdrowie, witalność i dobre samopoczucie w pracy.

W ramach tych programów 28 proc. organizacji stawia na profilaktykę zdrowotną, 15 proc. firm zapewnia pracownikom dostęp do zdrowych produktów żywnościowych (głównie owoców, warzyw, soków) i tyle samo prowadzi różnego typu działania rozwojowe, które pozwalają pracownikom skuteczniej zadbać o siebie, swoją kondycję i równowagę między różnymi sferami życia. W końcu 8 proc. pracodawców deklarujących work-life balance posiada pokoje relaksu, chill-out roomy lub pokoje gier.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA