Właściciel firmy rodzinnej to prywaciarz i cwaniak? Polacy już tak nie myślą

Przedsiębiorczy, pracowity, zaradny i odważny - to główne cechy, z jakimi kojarzy się statystycznemu Kowalskiemu właściciel prywatnej, rodzinnej firmy - wynika z opublikowanego we wtorek (20 października) badania Fundacji Firmy Rodzinne.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Właściciel firmy rodzinnej to prywaciarz i cwaniak? Polacy już tak nie myślą

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jm

20 paź 2015 11:05


Autorzy badania wskazali, że ankietowani pytani o to, jakimi cechami charakteryzują się firmy rodzinne wskazywali na: tradycję, wiarygodność, rzetelność, solidność, a także na wysoką jakość oraz uczciwość. - Silne zaufanie Polaków do firm rodzinnych w dużym stopniu może wynikać z osobistej odpowiedzialności właścicieli za biznes, którzy nierzadko gwarantują jakość produktów własnym nazwiskiem - napisano w badaniu.

Wynika z niego ponadto, że właściciele takich firm budzą wśród Polaków dobre skojarzenia. - Właściciel firmy rodzinnej jest według badanych przedsiębiorczy, pracowity, zaradny, kreatywny, odważny i uczciwy - czytamy.

Szef firmy rodzinnej to nie potwór

Autorzy badania zwrócili też uwagę, że negatywne cechy (m.in. chaotyczny, leniwy, autokratyczny, przebiegły) należały do najrzadziej wybieranych przez respondentów. - () Możemy z pełnym przekonaniem mówić o przełamaniu negatywnego stereotypu prywaciarza - cwaniaka, który żeruje na naiwności klientów i wyzyskuje swoich pracowników - podkreślono.

Z badania wynika ponadto, że ponad 1/3 respondentów deklarowała, iż jest gotowa zapłacić więcej za produkt firmy rodzinnej mając za alternatywę porównywalny produkt z firmy, która nie deklaruje rodzinnego charakteru działalności.

*Badanie FFR pt. "Polacy o firmach rodzinnych" zrealizowano pomiędzy 21 a 28 sierpnia br. na grupie 1000 osób powyżej 18 roku życia. Wynika z niego, że Polacy mają coraz lepszą opinię nt. firm rodzinnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.