Wizerunek firm w oczach Polaków pozostawia wiele do życzenia

Przedsiębiorcy to już nie są wyzyskiwacze, ale wciąż ich wizerunek w oczach społeczeństwa pozostawia wiele do życzenia.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Wizerunek firm w oczach Polaków pozostawia wiele do życzenia

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

25 lut 2016 8:05


Stereotypy na temat przedsiębiorców wciąż pokutują w naszym społeczeństwie - pokazuje raport "Wizerunek przedsiębiorcy", przygotowany przez Forum Obywatelskiego Rozwoju (FOR) na zlecenie Polskiej Rady Biznesu (PRB), na podstawie dostępnych na ten temat danych i opracowań.

Czytaj też: Jak cię widzą, tak cię piszą. Co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera?

Z raportu wynika, że generalnie Polacy zdają sobie sprawę z roli przedsiębiorców w gospodarce. Aż 72 proc. z nich zgadza się z tym, że wytwarzają oni większość dochodu Polski. 66 proc. z nich przyznaje, że przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy, 63 proc. przypisuje im budowę ekonomicznej siły Polski, a 55 proc. uważa, że podatki od biznesu finansują np. drogi czy administrację. Ponadto częściej przypisuje się im pozytywne cechy niż negatywne.

Czytaj też: Hejt czy ujawnianie oszustw: Czym są czarne listy pracodawców na Facebooku?

Jednocześnie jednak wciąż wizerunek firm w oczach Polaków pozostawia wiele do życzenia. Rozbieżność w tym zakresie widać szczególnie w odpowiedziach na pytanie, jak oceniają swojego pracodawcę oraz typowego polskiego pracodawcę - pisze "Puls Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA