Wigilia w pracy: Jak ją zorganizować, aby nie popełnić gafy?

Okres przedświąteczny to jedyna okazja do zorganizowania przez pracodawców firmowej Wigilii. Jak jednak zachować się podczas tej uroczystości, by nie popełnić gafy?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wigilia w pracy: Jak ją zorganizować, aby nie popełnić gafy?

PODZIEL SIĘ


Autor: jo

8 gru 2014 17:45


Wyniki badania portalu monsterpolska.pl pokazują, że większymi zwolennikami firmowych imprez świątecznych są mężczyźni (70 proc.). Najchętniej uczestniczą w nich osoby w przedziale wiekowym między 35 – 49 lat (70 proc.) oraz zamieszkujący miasta od 20 do 50 tysięcy (74 proc).

Na firmowe christmas party najbardziej cieszą się rodzice dzieci w wieku od 11 – 14 lat oraz nastolatków w wieku od 15 do 19 roku życia.

Czytaj też: W tym roku będziemy krócej pracować, by zarobić na święta. To efekt wzrostu wynagrodzeń

Jest to atrakcyjna forma nagrody za całoroczną pracę dla pracowników z wykształceniem średnim zawodowym (ponad 80 proc.) i policealnym/pomaturalnym (68 proc.). Jako karę świąteczną imprezę postrzegają mieszkańcy dużych miast (powyżej 500 000 mieszkańców) oraz pracownicy z małymi dziećmi (do lat 3).

Wesoła zabawa w restauracji, gdzie na uczestników czeka jedzenie i alkohol -  ten typ imprezy powoli wypiera skromniejszą formę wigilijnego spotkania firmowego. Dla szefów to idealna okazja do podsumowania mijającego roku, podziękowania za wytężoną pracę oraz ogłoszenia planów na nadchodzący rok.

Menedżerowie ds. HR liczą zaś na integrację pracowników, która z kolei ma się przełożyć na większą efektywność oraz zaangażowanie. Okazuje się jednak, że często firmowe imprezy świąteczne nie przynoszą pożądanych rezultatów.

Jeśli przez cały rok pracownicy nie mogli cieszyć się dobrą atmosferą w pracy lub narzekali na wynagrodzenie, to żadna uroczystość i prezenty nie zrekompensują im poczucia niezadowolenia czy frustracji.

Czytaj też: Bez względu na zarobki, na święta Bożego Narodzenia wydajemy zbyt dużo

- Christmas party nie będzie wówczas radosnym świętowaniem tylko przykrym obowiązkiem – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Nastrój mogą też popsuć niepokojące dla pracowników wieści, np. o redukcji etatów czy obniżeniu pensji. Dodatkowo, konieczność zabawy z nielubianym współpracownikiem lub niesympatycznym szefem powoduje stres i poczucie nienaturalności. A liczy się przecież sympatyczna i relaksująca atmosfera.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.