Wielkopolan: Pracownicy call center zasługują na większy szacunek

– Mimo dynamicznego rozwoju zawodu telemarketera, wciąż mówi się o nim niewiele i zazwyczaj nie najlepiej – uważa Maciej Wielkopolan, prezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wielkopolan: Pracownicy call center zasługują na większy szacunek

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

24 cze 2014 5:51


Firmy z jakiej branży decydują się na outsourcing działań telemarketingowych, a które na otwarcie własnego CC?

Maciej Wielkopolan, prezes Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB: – Nie ma prostej reguły, zazwyczaj jest to kwestia rachunku ekonomicznego. Decydujące znaczenie przy wyborze modelu prowadzenia działań telemarketingowych ma ich skala. Firmy telekomunikacyjne, sieci kablowe, telewizje płatne czy firmy finansowo-ubezpieczeniowe prowadzące masowe działania telemarketingowe mają najczęściej swoje własne, bardzo rozbudowane call center, liczące kilkaset stanowisk. W takich przypadkach budowa tego typu struktury wewnątrz firmy wydaje się przedsięwzięciem sensownym, ale wciąż niewykluczającym korzystania z usług wyspecjalizowanych outsourcingowych firm telemarketingowych.

Czytaj też: "Dzwonię do pana, pani" to słynne słowa Janusza Weissa i dwóch milionów Polaków, którzy pracowali "na słuchawce"

Rozbudowywanie wewnętrznego call center o dodatkowe stanowiska na potrzeby realizacji jednego projektu jest nieopłacalne, dlatego nawet największe firmy w takich wypadkach decydują się na skorzystanie z usług zewnętrznych dostawców. Wybór modelu działania zależy nie tyle od branży, ile od skali i częstości prowadzonych działań. Elementy te determinują, czy bardziej opłaca się stworzenie wyspecjalizowanej jednostki w ramach organizacji, czy być może powierzenie tych działań zewnętrznym podmiotom.

Jak stworzyć call center, aby odnieść sukces?

– Przystępując do planowania działań telemarketingowych w firmie, należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytanie, w jaki sposób chcemy je wykorzystać. Decyzja o wyborze modelu tych działań: stworzeniu własnego call center lub skorzystaniu z usług zewnętrznych powinna być przemyślana i wynikać ze strategii firmy. Dlatego szczególnie ważne jest zdefiniowanie celów planowanych działań telemarketingowych – należy odnieść je do sytuacji na rynku i do działań konkurencji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

JANUSZ 2014-06-24 14:17:56

SPECJALIŚCI od wciskania kitu i nierzetelnej informacji. Jak tylko zapytać ich o konkrety, to nie mają o nich pojęcia, lawirują lub opowiadają bzdury. Od pewnego czasu zacząłem stosować prostą zasadę - jak tylko się zorientuję, że mam do czynienia z telemarketingiem, to odkładam słuchawkę a że wobec codziennej ilości takich telefonów rozpoznaję je po pierwszych słowach, to zyskuję codziennie dobre kilkanaście minut, jeżeli nie pół godziny.

REKLAMA